۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دستفروشی فرآورده‌های خام دامی ممنوع است
کد خبر: ۲۱۸۹۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۷ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

دستفروشی فرآورده‌های خام دامی ممنوع است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین عنوان کرد: هرگونه دستفروشی فرآورده های خام دامی ماهی، تخم مرغ، سیرابی در سطح شهر ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

دستفروشی فرآورده‌های خام دامی ممنوع است
 دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: در پاره ای از موارد مشاهده می‌شود عده ای از دستفروشان در نقاط مختلف شهر اقدام به فروش فرآورده‌های خام دامی از جمله ماهی تازه و منجمد و همچنین آلایش خوراکی دام می‌کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به عدم رعایت زنجیره سرد و همچنین مشخص نبودن هویت فرآورده, مخاطرات عدیده ای را برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت.

دکتر غیاث یزدی افزود: در اکثر موارد فرآورده‌های عرضه شده توسط این افراد که عمدتا با قیمت‌های پایین تری هم عرضه می‌شوند از محصولات تاریخ مصرف گذشته است که قابلیت مصرف انسانی ندارد.

این مسئول با اشاره به ضبط و معدوم سازی ماهی منجمد عرضه شده بر روی یک چرخ دستی در هفته اخیر، از عموم همشهریان درخواست کرد تا ضمن تهیه فرآورده خام دامی از مراکز مجاز، نسبت به معرفی این افراد از طریق سامانه 1512 به اداره دامپزشکی اقدام نموده تا در اسرع وقت با همکاری واحد اجرائیات شهرداری برخورد قانونی با این افراد صورت پذیرد.

وی همچنین از ضبط و معدومسازی 270 کیلوگرم گوشت، مرغ ، ماهی و میگوی غیرقابل مصرف در آبان ماه خبر داد و به عموم مردم توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی بسته بندی توجه نموده و از خرید محصولاتی که فاقد مشخصات می باشد خودداری کنند.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان