۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تخصیص اعتبارات به صندوق رفاه وزارت بهداشت ناعادلانه است
کد خبر: ۲۱۷۷۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تخصیص اعتبارات به صندوق رفاه وزارت بهداشت ناعادلانه است

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت بیان کرد: وضعیت صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت به دلیل کمبود بودجه بحرانی است.

تخصیص اعتبارات به صندوق رفاه وزارت بهداشت ناعادلانه است
محمدرضا فراهانی معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با اشاره به کم توجهی سازمان برنامه و بودجه به صندوق رفاه وزارت بهداشت طی سالهای اخیر اظهار داشت: با مقایسه میزان بودجه های اختصاصی یافته به صندوق رفاه وزارت علوم و بهداشت از سال 85 میتوان پی برد که در حق وزارت بهداشت اجحاف شده است.  

وی تصریح کرد: این تقسیم ناعادلانه اعتبارات در حالی است که اکثر وام های پرداخت شده به دانشجویان علوم پزشکی تسویه شده اما بر اساس آخرین اعلام وزارت علوم، بیش از 400 میلیارد تومان معوقه دارد.  

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، با اشاره به مذاکرات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: بر اساس جداول مقایسه ای بودجه دو وزارتخانه، صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت حدود 100 میلیارد تومان کمتر از وزارت علوم اعتبار داشته است که این اسناد و جداول به سازمان برنامه ارائه و مذاکراتی هم انجام شده، تا در صورت امکان در آینده این کمبودها جبران شود.  

وی از کمبود بودجه و منابع کشوری خبر داد و گفت: علی رغم انتقال مسائل و مشکلات هنوز قول 100 درصدی مساعدت داده نشده است.  

فراهانی بیان کرد: هرچند در سالهای اخیر مقدار بودجه به صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت حدود 7 تا 10 درصد رشد داشته اما این افزایش متناسب با میانگین تورم نبوده و به همین دلیل قدرت خرید این وام ها کاهش یافته است.  

به گفته معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، پیشنهاد داده شده تا در برنامه ششم هنگام تسویه مبلغ وام، دانشجويان مبلغ آن را طبق هزینه های روز پرداخت کنند یا در صورت ناتوانی در بازپرداخت، از توانایی آنها به صورت خرید خدمت در مراکز مختلف بهره مند شویم.  

وی راهکار ارائه شده را موجب استقلال مالی صندوق رفاه خواند و یاد آور شد: باتوجه به تفاوت وام های پرداختی به دانشجویان و کمبود بودجه، حدود 50 درصد دانشجویان می توانند از این وام ها بهره مند شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان