۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین چرا کسی بغض وزیر راه را جدی نگرفت؟/ وقتی آخوندی ناچار شد خودش را به رهبر انقلاب معرفی کند
کد خبر: ۲۱۷۴۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۸ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

درباره وزیر مخالف مسکن مهر و عاشق بوئینگ!

چرا کسی بغض وزیر راه را جدی نگرفت؟/ وقتی آخوندی ناچار شد خودش را به رهبر انقلاب معرفی کند

اکنون ۷ سال از آن جلسه گذشته و آخوندی که با مواضع عجیب سیاسی اش در آن سال، با چنین برخوردی از سوی رهبر اقلاب مواجه شده بود، مواضع عجیب تر و تندتری هم در مسائل اقتصادی و نیز حوزه راه و شهرسازی گرفته است.

چرا کسی بغض وزیر راه را جدی نگرفت؟/ وقتی آخوندی ناچار شد خودش را به رهبر انقلاب معرفی کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که در سه سال و نیم گذشته به دلیل مخالفتش با مسکن مهر و علاقه اش به واردات بوئینگ و ایرباس پرسروصدا شده، در سال 88 و پس از فتنه در جلسه ای به دیدار مقام معظم رهبری رفت که روایت مربوط به آن جلسه یک نکته قابل تامل داشت.

آخوندی در سه سال و نیم گذشته کارنامه عجیبی بر جای گذاشته؛ او مسکن مهر را "مزخرف" و "شلخته" خوانده؛ از رویارویی با مردم معترض در پروژه مسکن مهر پردیس به بهانه شرکت در جلسه هیات دولت فرار کرده و سرانجام سازمان حمایت کننده از حقوق مصرف کنندگان را به دلیل مخالفت با گران شدن بلیت قطار، سازمانی "کمونیستی" خوانده که از "آموزه‌های حضرت مارکس" تبعیت می‌کند.

او در این مدت با دو حادثه بزرگ هوایی و ریلی هم روبرو شده که هر بار یکی از معاونانش پیش مرگ او شده اند. بار اول در حادثه سقوط ایران 140 در تهران که علی‌رضا جهانگیریان، رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری‌ یک ماه قبل از سالگرد حادثه و در حالی که پرونده مربوط به آن هنوز باز بود، استعفا داد و بار دوم حادثه برخورد دو قطار در استان سمنان که این بار پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن کناره گیری کرد.

آخوندی در جریان فتنه سال 88 یکی از اعضای ستاد میرحسین موسوی بود که به نمایندگی از او در جلسه با رهبر معظم انقلاب شرکت کرد. چندی بعد جعفر فرجی روایتی از این جلسه نقل کرد که به کنایه رهبر معظم انقلاب به وزیر فعلی راه اشاره داشت: "آقای آخوندی که باجناق آقای ناطق نوری و وزیر مسکن کابینه هاشمی بوده اند، دستان خود را بالا بردند. داشتند شروع به صحبت می کردند که آقا فرمودند: خودتان را معرفی کنید؟ احساس کردم بدجوری آقای آخوندی در خودش فرورفت. با تعجب گفتند که آخوندی هستم عضو ستاد موسوی. آقا فرمودند بله مواضعتان را اخیرا در روزنامه ها دیده ام . اهل دلی می گفت که حکمت این برخورد آقا شاید این بوده که ایشان جناب آقای آخوندی جدید را با مواضع جدیدش نمی شناختند و احتیاج داشتند ایشان خودشان را درست با همین عنوان جدید معرفی کنند و ..."

اکنون 7 سال از آن جلسه گذشته و آخوندی که با مواضع عجیب سیاسی اش در آن سال، با چنین برخوردی از سوی رهبر اقلاب مواجه شده بود، مواضع عجیب تر و تندتری هم در مسائل اقتصادی و نیز حوزه راه و شهرسازی گرفته است؛ مواضعی که به زعم بسیاری، از همان نگاه سیاسی او نشأت می گیرد. هم مثل اصلاح طلبان لیبرال شده، علیه سوسیالیسم و سازمان هایی که به دنبال کنترل قیمت ها هستند به پا خاسته! هم به روش مرسوم دولت هر طرحی از دولت سابق را احیانا "مزخرف" می داند. شاید به همین دلیل است که بغض او در تلویزیون برای ابراز همدردی با جانباختگان برخورد دو قطار هم از سوی مردم جدی گرفته نشد و حتی تعابیری منفی و تندی علیه آن مطرح شد.




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان