۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حوزه صادرات و واردات کشور نیازمند مهندسی اقتصادی است
کد خبر: ۲۱۷۳۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۷ ساعت: ۱۶:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین:

حوزه صادرات و واردات کشور نیازمند مهندسی اقتصادی است

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت:صادرات و واردات کشور و همچنین کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با مهندسی اقتصاد می‌توانند فعال باشند.

حوزه صادرات و  واردات کشور نیازمند مهندسی اقتصادی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین که در سالن جلسات شهید حسن‌پور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: هدف مشترک همه‌ ما اعتلای نظام جمهوری اسلامی است لذا به همکاری همه دستگاه های اجرایی، گروه‌ها و نهادها نیازمندیم.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی گره‌گشای مشکلات است، گفت: بسیج در تمامی عرصه‌ها نشان داده است که ظرفیت بسیار بالایی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی، انرژی پاک و صنعتی دارد که با احصاء این ظرفیت‌ها استان قزوین می‌تواند کل کشور را مدیریت کند.

حبیبی با اشاره به مولفه های اقتصاد عنوان کرد: تولید، توزیع و مصرف مولفه های اقتصاد است که با کیفیت بالا و قیمت پایین میتوان بازار فروش خوبی را بدست آورد.

وی با بیان اینکه استان قزوین از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار شده است، ابراز کرد: موقعیت خوب جغرافیایی در شبکه حمل و نقلی صادرات محصولات استان نقش به سزایی دارد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: همچنین کالای ایرانی باید به مردم عرضه و در رسانه‌ها تبلیغ شود و همه مردم نیز باید از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: تولید کالای ایرانی یک امر مقدس است مگر جایی که توانایی تولید داخلی نداشته باشیم می توانیم از کالای خارجی استفاده کنیم که این امر همکاری و همیاری مردم را می‌طلبد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه اقتصاد باید مهندسی شود، تصریح کرد: صادرات و واردات کشور و همچنین کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با مهندسی اقتصاد می‌توانند فعال باشند.

وی افزود: امروزه صرف نیاز داخلی پاسخگو نیست واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها باید به فکر صادرات نیز باشند، در سند توسعه صادرات استان 800 میلیون دلار پیش بینی شده است.

حبیبی با بیان اینکه ما تا هدف گذاری صادارت استان فاصله داریم، عنوان کرد: در سال جاری 120 هراز تن گوجه فرنگی به کشور عراق صادرات داشتیم و امیدوار هستیم تا پایان سال جاری رقم هدف گذاری برای استان محقق شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه موضوع اشتغال دغدغه اصلی مردم است، خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی به واسطه ظرفیت عظیمی که دارد در محور سند توسعه اشتغال استان قرار گرفته که باید از این ظرفیت برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

انتهای پیامک/1404  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان