۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین درمان سرماخوردگی بدون نسخه/ در دوران سرماخوردگی "زینک" بخورید!
کد خبر: ۲۱۷۲۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۶ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

درمان با طب سنتی؛

درمان سرماخوردگی بدون نسخه/ در دوران سرماخوردگی "زینک" بخورید!

مصرف میزان کمی از ویتامین ث در دوران سرماخوردگی به جلوگیری از طولانی شدن دوره سرماخوردگی کمک می کند.

درمان سرماخوردگی بدون نسخه/ در دوران سرماخوردگی "زینک" بخورید!
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،محمدرضا ارجمند متخصص طب سنتی گفت:معمولا نشانه های سرماخوردگی یک تا سه روز پس از تماس با ویروس رخ می دهد. اولین نشانه قابل توجه، احساس درد یا خراشیدگی در گلوست و در ادامه بتدریج درد گلو کم شده، انسداد و آبریزش بینی بارزتر می شود.
درمان سرماخوردگی بدون نسخه/ در دوران سرماخوردگی

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: گروه های سنی مختلفی همچون کودکان و سالمندان نسبت به ویروس ها حساس ترند و این قشرهای آسیب پذیر با رعایت اصول بهداشتی پاییز و زمستان خود را به سلامتی سپری کنند.
وی تاکید کرد: کودکان به طور خاص به سرما خوردگی مستعد هستند زیرا نسبت به اغلب ویروس های عامل سرما خوردگی هنوز مقاومت کسب نکرده اند اما یک دستگاه ایمنی نابالغ تنها علت این آسیب پذیری کودکان نیست آنها اغلب در شستن دست هایشان دقت کافی را ندارند لذا به راحتی ویروس ها وارد بدنشان می شود.

ارجمد بیان داشت: هر چه سن کودک بیشتر می شود، موارد ابتلا کاهش می یابد. همچنین کودکانی که در مهدهای کودک نگهداری می شوند، بیشتر دچار سرماخوردگی می شوند.


ارجمند در خصوص اینکه چه داروهایی برای سرما خوردگی وجود دارد گفت: مکمل زینک با بهبود عملکرد سيستم ايمنی، بدن را نسبت به سرماخوردگي مقاوم می کند. همچنين با تحريک فعاليت آنتي‌بادی ها و سلول‌های سيستم ايمنی مانند فاگوسيت‌ها و نوتروفيل‌ها در فعال‌سازی سيستم ايمنی تاثيرگذار است همچنین مصرف 400میلی گرم ویتامین سی به همراه آب فراوان رد 4 وعده می تواند تاثیر زیادی در بهبود سرماخوردگی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: به‌طور کلي دريافت ويتامين C از طريق منابع طبيعی آن نظير ميوه‌ها و سبزی ها بي‌خطر است. در اکثر افراد نيز مصرف مکمل‌های حاوی ويتامين C در دوزهاي مجاز آن بی عارضه است. ميزان دوز توصيه‌شده اين ويتامين 90 ميلی گرم در روز برای مردان و 75 ميلی گرم در روز برای زنان است. به هر حال به ياد داشته باشيد دوزهای بيشتر از 2 هزار ميليی گرم در روز اين ويتامين برای بزرگسالان توصيه نمی شود. 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان