۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین با تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم
کد خبر: ۲۱۷۲۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۵ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر مسئول روزنامه جوان:

با تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم

مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: با تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم همانگونه که در حال حاضر بعد از گذشت چندین ماه از اجرای برجام توفیقی بدست نیاوردیم.

 با تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در نشست بصیرتی اساتید بسیجی دانشگاه کار شهر الوند که شب گذشته به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج با موضوع تاثیر انتخابات آمریکا بر مسائل سیاسی و اجتماعی ایران برگزار شد، اظهار کرد: از تعداد ۲۰۹ رسانه آمریکایی، فقط ۹ رسانه حامی ترامپ بودند و از ۵ رسانه بزرگ آمریکا هیچ کدام حامی او نبودند.

گنجی با اشاره به مسائل بین ایران و آمریکا گفت: برای فهم بهتر این مسئله باید اول به این سوال پاسخ داد که مشکل ما با آمریکا حدود است یا وجود که در داخل کشور دو نگاه به این مسئله وجود دارد.

وی در ادامه افزود: برخی معتقد هستند آمریکا کدخداست و ما در حوزه جغرافیایی کدخدا باید مسائلی را رعایت کنیم تا صدای کدخدا بلند نشود اما نگاه دوم می‌گوید انقلاب اسلامی یک هویت است که در نظم جهانی که آمریکا تعریف می‌کند جا نمی‌گیرید.

مدیر مسئول روزنامه جوان خاطرنشان کرد: غرب از ۱۵۰ سال گذشته غربی کردن فرهنگ جهانی را در دستور کار دارد یعنی آن چیز غرب تشخیص می‌دهد باید جهان شمول شود و ابزارهای مختلف این کار را نیز دارد.

گنجی با تشریح اقدامات استعماری فرهنگ غربی گفت: تمدن غرب دو لایه دارد یک لایه تکنولوژی که ما به دنبال آن هستیم و یک روی سلطه طلبی، هرکس لایه اول را بخواهد لایه دوم را نیز سوار آن می‌کنند.

وی بیان کرد: کشوری مانند کره جنوبی سلطه را پذیرفت به همه تکنولوژی‌ها دست یافت پاکستان و مصر سی و چند سال است متحد آمریکا هستند فرهنگ آنها را نپذیرفتند از ما که در محاصره هستیم، فقیرتر هستند.

این مسئول عنوان کرد: بنابراین ما با تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم همانگونه که در حال حاضر بعد از گذشت چندین ماه از اجرای برجام توفیقی بدست نیاوردیم.

گنجی با اشاره به انتخابات آمریکا بیان کرد: برخی رسانه‌ها در داخل کشور از چندین ماه قبل حملات سنگینی را بر علیه ترامپ شروع کرده بودند.

مدیر مسئول روزنامه جوان با تشریح وضعیت سیاسی حاکم بر انتخابات آمریکا گفت: ترامپ عضو هیچ یک از احزاب آمریکا نبوده بلکه فقط افکارش به جمهوری خواهان نزدیک بوده است و احتمالا نگاه ترامپ به توافق هسته‌ای با ایران تاجرانه است.

وی در ادامه افزود: جالب است بدانید دولت مردان ما در زمان توافق می‌گفتند صهیونیست‌ها و سعودی‌ها مخالف برجام هستند اما بعد از پیروزی ترامپ قضیه شکل دیگری شد و آنها موافق برجام شدند.

گنجی با بیان دشمنی هر دو جناح حاکم بر آمریکا طی چهار دهه گذشته بر علیه ملت ایران افزود: دموکرات ها ۲۰ فروردین ۱۳۵۸ تحریم‌ها را بر علیه ما کلید زدند اما از جمهوری خواهان این‌گونه تحرکات را ندیده‌ایم.

سردبیر روزنامه جوان گفت: بیشتر تحلیل گران داخلی و خارجی می‌گویند به احتمال زیاد آمریکایی‌ها می‌خواهند مجددا برجام را به ایران بفروشند چرا که ترامپ نسبت به ۱۵۰ میلیون دلار بسیار حساس است و بیش از ده بار به آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد: ممکن است ترامپ برجام را به رسمیت بشناسد اما بر روی مسائل دیگری مانند حقوق بشر و موشکی تحریم‌های جدید یک جانبه‌ای را بر علیه ملت ما شروع خواهد کرد.

گنجی در ادامه به این نکته اشاره نمود که دیگر ایران هراسی در دنیا شکل نخواهد گرفت چرا که ما به تمامی تعهدات خودت پیرامون قرارداد برجام عمل کرده‌ایم که با این وضعیت مسئولین کشور مجبور هستند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده توسط تحریم‌ها برای کشور گفت: اولین جایی که ما رو تحریم کردن نظامی بوده اما در حال حاضر پیشرفته ترین بخش کشور بخش نظامی است.

دکتر گنجی افزود: اتاق فکر دولت می‌گوید مردم هنوز منتظر نتایج برجام هستند پس می‌توانیم با واردات هواپیما در ذهن مردم نتایج برجام را ملموس کنیم اما چند درصد مردم ما نیاز به هواپیما دارند؟!

وی در پایان افزود: دولت برای برخورد با سیاست‌های ترامپ هیچ سناریوی ندارد چرا که منتظر کلینتون بود.

انتهای پیام/7003

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان