۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دولت با تمام امکانات بسیج را حمایت کند/نیازمند تشکیل اتاق فکر در حوزه فرهنگ هستیم
کد خبر: ۲۱۷۱۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۴ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

دولت با تمام امکانات بسیج را حمایت کند/نیازمند تشکیل اتاق فکر در حوزه فرهنگ هستیم

استاندار قزوین در همایش دوسالانه شعر آئینی با بیان اینکه دولت باید با تمام امکانات بسیج را حمایت کند، بیان کرد: باید اتاق فکری با حضور مدیران و اهالی فرهنگ تشکیل دهند تا در مسیر ترویج فرهنگ تصمیماتی را گرفته و اجرایی کنند.

دولت با تمام امکانات بسیج را حمایت کند/نیازمند تشکیل اتاق فکر در حوزه فرهنگ هستیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین در کنگره دوسالانه شعر آئینی واعظ قزوینی که پیش از ظهر امروز( پنج شنبه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد، با اشاره به حماسه عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: زائران اربعین حسینی با حضور پر از عشق و علاقه خود حماسه بزرگی را به تصویر کشیدند که بی نظیرترین حماسه در تاریخ بشری است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، بسیجی ها باید پشتوانه این انقلاب باشند، این شجره طیبه انقلاب در دوران دفاع مقدس متبلور و بارور شد.

استاندار قزوین در ادامه اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز نیازمند بسیج و همه کسانی که در مسیر این شجره طیبه فعالیت دارند، هستیم.

همتی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی رهبری تاکید فراوانی دارند، تصریح کرد: نیازمند روحیه بسیجی وار و تلاش هستیم و دولت نیز باید با تمام امکانات بسیج را حمایت کند تا معنویات مقام معظم رهبری در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصاد مقاومتی به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: قزوین دیار هنرهای هفت گانه و نقطه اتصال تمدن‌های بزرگ تاریخی است که معماری ظریف و شکوه مندش زبان زد عام و خاص بوده و کلام سخنورانش مشام جام را معطر می ساخته است.

استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه قزوین محل تربیت و پرورش هنرمندان است، اضافه کرد: بلندی و دقت نظر عالمان قزوینی مشتاقان علم و ادب را به سوی خود می‌کشیده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی واعظ قزوینی عنوان کرد: این واعظ بزرگوار قزوینی بسیار بی ریا و ساده بوده و همواره با مهربانی حکمرانان را به راه راست هدایت می‌کرده است.

مشاهیر فرهنگ سازان هرجامعه هستند

این مسئول در ادامه افزود: ابعاد شخصیت این بزرگوار در مسیر سخنان میهمانان را به خوبی تبیین خواهد شد و آثار وی را باید به وسیله فرهنگ سازان ترویج دهیم.

همتی با بیان اینکه فرهنگ زیرساخت هر تحولی است، ابراز کرد: توجه به مشاهیر به عنوان فرهنگ سازان هر جامعه نقش اساسی در توسعه فرهنگ جامعه دارد.

وی افزود: باید از نام آوران و شعرای استان نام برد و آثار آنها برای نسل‌های مختلف عرضه کرد.

استاندار قزوین با اشاره به هدف تبیین آثار هنرمندان و شاعران اظهار کرد: با تبیین آثار این گونه شاعران و هنرمندان در جهت ترویج مسایل فرهنگی می توانیم گام موثری برداریم.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها مراکز علمی و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ بویژه برای نسل امروز داشته باشند، باید اتاق فکری با حضور مدیران و اهالی فرهنگ تشکیل دهند و در این راستا تصمیماتی را گرفته و اجرایی کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان