۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فاز دوم طرح "ساماندهی سگ‌های بلاصاحب" در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۱۷۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۴ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

همزمان با فرارسیدن فصل سرما؛

فاز دوم طرح "ساماندهی سگ‌های بلاصاحب" در قزوین اجرا می‌شود

فاز دوم طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهری از اوایل شهریور ماه امسال آغاز شده و تا پایان فصل سرما ادامه دارد.

 فاز دوم طرح "ساماندهی سگ‌های بلاصاحب" در قزوین اجرا می‌شود
مجتبی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و اهمیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، گفت: فاز دوم طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر قزوین در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با اعلام این خبر افزود: فاز دوم طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهری از اوایل شهریور ماه امسال آغاز شده و تا پایان فصل سرما ادامه دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای آغاز طرح تاکنون 74 قلاده سگ در آدرس‌های اعلامی از طریق سامانه 137 و شهروندان شناسایی و جهت انجام اقدامات لازم به کمپ حامی محمدآباد منتقل شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: انگل‌تراپی، واکسیناسیون و عقیم‌سازی از جمله اقداماتی بوده که پس از جمع‌آوری سگ‌ها در کمپ حامی انجام می‌شود این امر در حالی بوده که سازمان دامپزشکی نیز در قالب "دامپزشکان معتمد" بر انجام این اقدامات نظارت دارند.

منتظری عنوان کرد: سگ‌های بلاصاحب پس از سپری شدن دوره نقاهت و انجام عملیات مایه‌کوبی و قلاده‌زنی براساس دستورالعمل اعلامی از سوی محیط زیست در محیط رها می‌شوند.

وی با بیان ضرورت زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب گفت: براساس قانون، استفاده از سلاح گرم برای معدوم‌سازی سگ‌های بلاصاحب غیرمجاز بوده و این حیوانات باید زنده‌گیری و به کمپ نگهداری منتقل شوند.
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان