۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ترامپ; از شبکه‌‌ سی.ان.ان متنفرم
کد خبر: ۲۱۷۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳ ساعت: ۱۶:۲۹ ↗ لینک کوتاه

در میهمانی اهل رسانه آمریکا؛

ترامپ; از شبکه‌‌ سی.ان.ان متنفرم

دونالد ترامپ بار دیگر نمایندگان رسانه‌های آمریکا را در نشستی خصوصی به باد انتقاد گرفت و آنان را "دروغگو" و "فریبکار" خواند. قرار بود در این نشست خطوط اصلی روابط میان رسانه‌ها و ریاست جمهور منتخب آمریکا طرح‌ریزی شود.

ترامپ; از شبکه‌‌ سی.ان.ان متنفرم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،دونالد ترامپ بار دیگر نمایندگان رسانه‌های آمریکا را در نشستی خصوصی به باد انتقاد گرفت و آنان را "دروغگو" و "فریبکار" خواند. قرار بود در این نشست خطوط اصلی روابط میان رسانه‌ها و ریاست جمهور منتخب آمریکا طرح‌ریزی شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آتی آمریکا، در دیداری که در نیویورک در برج شخصی خود با مدیران رسانه‌هایی مانند CNN و NBC داشت، آنان را متهم به دروغگویی و جوسازی کرد و از این دو شبکه‌ رادیو ـ تلویزیونی به عنوان "نمونه‌های منفی روزنامه‌نگاری" نام برد.

بنا بر گزارش روزنامه‌ "نیویورک پست"، یکی از نمایندگانی که به این گردهم‌آیی دعوت شده بود، آن را "یک فاجعه‌ کامل" خواند. او گفت که ترامپ رئیس شبکه‌‌ CNN را خطاب قرار داد و گفت: «از شبکه‌ شما متنفرم، همه کسانی که با شما کار می‌کنند، دروغگو هستند.»

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان به روزنامه‌ "نیویورکر" گفت که نظر انتقادی‌اش نسبت به ترامپ پس از شنیدن "سیل ناسزاهای" او تغییر نکرده است. نمایندگان رسانه‌ها پیش از شرکت در نشست ترامپ، توافق کرده بودند در باره‌ مسایل مورد بحث در این دیدار سکوت کنند و جزییات آن را با رسانه‌ها در میان نگذارند.

برخورد دونالد ترامپ با شرکت‌کنندگان اما چنان تکان‌دهنده بود که آنان ناگزیر به انتشار برخی از مسایل شدند.

نکوهش رسانه‌ها

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی برای کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا بارها خود را قربانی توطئه‌های رسانه‌ها خوانده بود.

او یک بار در رابطه با اتهام‌های جنسی علیه خود گفته بود: «رسانه‌‌های فاسد هر چه در توان دارند، انجام می‌دهند تا حرکت ما را متوقف سازند.»

به گزارش دویچه‌وله، ترامپ سپس اعلام کرد که قصد دارد از روزنامه‌ "واشنگتن پست" به دلیل انتشار ویدئویی که در آن در سال ۲۰۰۵ از زنان با کلماتی زشت یاد کرده بود، به دادگاه شکایت خواهد برد.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هم‌چنین کارلوس اسلیم، میلیاردر مکزیکی را که سهام‌دار اصلی روزنامه‌ "نیویورک ‌تایمز" است، متهم ساخت که به کلینتون و کارزار تبلیغاتی او میلیون‌ها دلار کمک کرده است.

 ترامپ پس از پیروزی در انتخابات، از مصاحبه با بسیاری از رسانه‌ها سر باز زد و تنها با شبکه‌ CBS به گفت‌وگو نشست.

"پیشرفتی حسابی"

بنا به گزارش خبرگزاری ‌ها ترامپ در این جلسه اعلام کرد که برای "همکاری" با شبکه‌های خبررسانی آماده است. او  نوید داد که در آینده "رابطه‌ خود و تیم‌اش را با رسانه‌ها بهبود بخشد". یک شرکت‌کننده در گردهم‌آیی به شبکه‌ CNN-Money گفت: «این‌ برخورد ترامپ، یک پیشرفت حسابی است.»

دونالد ترامپ اعلام کرده که برای نشان‌دادن "صداقت" خود حاضر است با "نیویورک تایمز" مصاحبه کند. "نیویورک تایمز" نخستین رسانه‌ آمریکایی بود که در جریان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون پشتیبانی کرد.

محکوم کردن راست‌های افراطی

ترامپ سپس در مصاحبه‌ای تفصیلی با نیویورک‌تایمز گفت اقدامات گروه راست افراطی موسوم به "آلت رایت" یا جنبش "راستگرای جایگزین" را که پیروزیش را با به نمایش گذاشتن سلام‌های نازی جشن گرفته بودند، رد می‌کند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا تاکید کرد که نمی‌خواسته باعث "انرژی گرفتن" آلت رایت شود که متشکل از ملی گرایان سفیدپوست و اعضای نئونازی و یهودستیز است.

شنبه گذشته، عکسی از اعضای این گروه در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا منتشر شد که وقتی سخنران مراسم‌شان فریاد زد "هایل ترامپ"، با دادن سلام‌های نازی به شادمانی پرداختند. عبارت هایل ترامپ، تقلیدی از سلام اعضای حزب نازی بود که به صورت "هایل هیتلر" تلفظ می‌شد.

در ویدیویی که از این مراسم منتشر شده، ریچارد سپنسر، رهبر گروه آلت رایت، می‌گوید آمریکا متعلق به سفیدپوستان است. وی در سخنان خود، سفیدپوستان را "فرزندان خورشید" می‌نامد.

به گزارش بی.بی.سی سپنسر در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، منتقدان این گروه را "پست‌ترین موجوداتی که تاکنون روی زمین راه رفته‌اند" توصیف می‌کند.

در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اغلب گروه‌های راست گرای افراطی فعال در ایالات متحده، ار دونالد ترامپ حمایت کردند.

رقبای ترامپ در جریان این مبارزات انتخاباتی، او را استفاده از ادبیات "نژادپرستانه" یا "خارجی ستیز" متهم می‌کردند.

در همین حال ترامپ در مصاحبه با نیویورک تایمز از انتصاب "استیو بنن" به عنوان استراتژیست ارشد خود دفاع کرد. بنن مدیر سابق موسسه به شدت راستگرای "برایتبارت نیوز" است.

ترامپ این ادعا را که برایتبارت نیوز به جنبش ملی گرایان سفیدپوست مرتبط است رد کرد.

او به نیویورک تایمز گفت: "برایتبارت فقط یک نشریه است. آنها همان خبرهایی را که شما کار می‌کنید پوشش می‌دهند."

او در مورد بنن گفت: "اگر فکر می‌کردم که او نژادپرست یا الت-رایت یا از اینها باشد.... اصلا به استخدام او فکر نمی‌کردم."

سخنگوی ترامپ پیشتر در روز سه شنبه گفته بود که رئیس جمهور منتخب قول دوران مبارزات انتخاباتی دایر بر تعقیب قضایی هیلاری کلینتون در ارتباط با استفاده از ایمیل‌های شخصی در دوران تصدی وزارت خارجه را دنبال نخواهد کرد.

مشاور ترامپ گفت که او یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره خانم کلینتون منصوب نخواهد کرد و پشت سر گذاشتن این موضوع به "مرمت" روحی کلینتون پس از انتخابات کمک می‌کند.

ترامپ بعدا به نیویورک تایمز گفت: "من نمی‌خواهم کلینتون‌ها را اذیت کنم، واقعا نمی‌خواهم... هیلاری خیلی چیزها را تحمل کرده و رنج زیادی کشیده است."




انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان