۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بسیج در عرصه‌های مختلف نظام کارآمدی خود را اثبات کرده است
کد خبر: ۲۱۷۱۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان:

بسیج در عرصه‌های مختلف نظام کارآمدی خود را اثبات کرده است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بسیج با حضور آگاهانه و به موقع خود در عرصه‌های مختلف مورد نیاز نظام، کارآمدی خویش را اثبات کرده است.

بسیج در عرصه‌های مختلف نظام کارآمدی خود را اثبات کرده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جمال انصاری در نشست با بسیجیان دادگستری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، بیان کرد: پنجم آذر یاد آور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین است.
وی ادامه داد: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت، در چنین شرایطی امام خمینی (ره) در پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند: مملکتی که 20 میلیون جوان دارد، باید بیست میلیون ارتش داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) ناشی از هوشیاری و درایت بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) در راستای خنثی سازی توطئه ها به حساب می آید که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه ساز انقلاب دوم شد و با سقوط لانه جاسوسی امریکا در تهران و برملاشدن ماهیت سلطه جو و تجاوزکارانه امریکا، شیطان بزرگ با ضربه ای سخت و جبران ناپذیر روبرو شد.
وی با اشاره به این بیان حضرت امام (ره) که؛ " قضیه بسیج ، همان مساله ای است که در صدر اسلام بوده است این مساله جدید نیست، در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است "، افزود: تشکیل بسیج در صدر اسلام نیز سابقه داشته به طوری که پیامبر اکرم (ص) در مدینه ارتش خاصّی که کارش فقط نظامی گری باشد، نداشت، بلکه تنها نیروهای دفاعی و رزمی در غزوات و سریه ها، نیروهای بسیج مردمی بودند کـه هر کدام دارای شغـل خاصّ خود بودند و در هنگام هجوم دشمن به فرمان پیامبر(ص) بسیج می شدند و به جبهه های نبرد می شتافتند.
انصاری عنوان کرد: هنوز یک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای اسلامی و با حمایت استکبار جهانی، علیه ایران دست به حمله همه جانبه زد، در چنین شرایطی بود که جوانان سلحشور این مرز و بوم، به اشاره امام (ره) به صورت خودجوش و تحت تشکل‌های بسیجی به جبهه‌ها شتافتند و در طول هشت سال دفاع مقدس، با تقدیم خون خود، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و حماسه‌ها و رشادت‌های بی‌سابقه‌ای آفریدند. در طول هشت سال دفاع مقدس ، بسیج آن چنان درخشید که دشمنان اعتراف کردند که "قدرتی در بسیج نهفته است که می تواند با یکایک ارتش های کلاسیک جهانی مقابله کند".
وی تصریح کرد: بسیج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آنها را به جبهه های نبرد برعهده داشت و در این مدت توانست جمعیت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب الله، در درون خود بپروراند و پایه ریزی ارتش مردمی را دنبال کند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان مظلوم و سلحشور جبهه های توحید به همراه امت شهیدپرور، از این آزمایش الهی سربلند و پیروز بیرون آمدند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری که فرموده اند؛" بسیج عظیم مردمی، یکی از نعمتهای بزرگ الهی است"، اظهارداشت: براساس دیدگاه مقام معظم رهبری هر کس که در دل برای سرنوشت خود، سرنوشت ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است، کسی که برای استقلال و هویت ملت خود ارزشی قائل است، کسی که از تسلط قدرت های بیگانه بیزار است و کسی که برایش آینده کشور و این ملت و آینده دنیای اسلام یک هدف بزرگ محسوب می شود؛ بسیجی است.
وی تأکید کرد: بسیج یعنی حضور بهترین و بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی، برای اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد، از این رو بسیج در خور تشویق و تعظیم و تحسین است چون نقش بسیج در حفظ استقلال ملی، در حفظ غرور ملی در حفظ افتخارات ملی و در تأمین منافع ملی بسیار موثر و برجسته است.
انصاری ادامه داد: انکار بسیج و بی احترامی به آن، یا نابخردانه است، یا خائنانه است. تا وقتی برای این کشور امنیت لازم است تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد، به نیروی بسیج به انگیزه بسیجی، به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.
وی عنوان کرد: با این اوصاف باید گفت که سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان، یادآور خاطره پرشکوه مجاهداتی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و رشادت را ترسیم کرده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: هفته بسیج خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری است که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شیطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند، جوانانی که از لذات و هوس های جوانی برای خدا گذشتند و پیرانی که محنت میدان جنگ را بر راحت پیرانه سر ترجیح دادند و مردانی که محبت زن و فرزند و یار و دیار را در قربانگاه عشق الهی فدا کردند؛ خاطره انسان های بزرگ و کم ادعایی که کمر به دفاع از ارزش های الهی بستند و از هیبت دروغین قدرت هایی که برای حفظ فرهنگ و ارزشهای جاهلی غرب به مصاف ارزشهای الهی آمده بودند، نهراسیدند.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان