۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خلف وعده اپراتورهای تلفن همراه ایرانی و عراقی
کد خبر: ۲۱۶۹۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۷ ساعت: ۱۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

پوشش نامناسب آنتن دهی و خدمات اررزش افزوده؛

خلف وعده اپراتورهای تلفن همراه ایرانی و عراقی

علی رغم وعده های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات اپراتورهای همراه ایرانی و عراقی بسیار گران و بی کیفیت ارائه می شود.

خلف وعده اپراتورهای تلفن همراه ایرانی و عراقی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی چندی پیش از کاهش هزینه تماس بین ایران و عراق از دقیقه ای ۱۱۰۰ تومان به ۵۵۰ تومان خبرداده بود که با ورود زائران ایرانی به عراق نه تنها این وعده محقق نشد، که پوشش نامناسب آنتن دهی و خدمات اررزش افزوده باعث سردرگمی زوار شده است.

شرکت همراه اول در پیامک اطلاع رسانی به مشترکان خود، هزینه تماس رومینگ از عراق به ایران را دقیقه ای ۸۹۰ تومان و دریافت تماس از ایران را دقیقه ای ۶۹۰ تومان اعلام کرده بود. این در حالی است که اعلام کاهش بهای تماس، حتی باعث تقدیر اعضای شورای اسلامی شهر تهران شده بود.

همچنین در حالی که قرار بود هزینه اینترنت همراه هم نسبت به سال های گذشته با کاهش قیمت و افزایش کیفیت همراه شود، با تعیین هزینه هر مگابایت ۴۴۰ تومان(هر گیگ ۴۴۰هزار تومان) و عدم پوشش مناسب باعث نارضایتی زائران شده است.

البته این درحالی است که شرکت همراه اول در برخی از نقاط با استقرار وای فای همراه، خدمات مختصری را ارائه می کند، که این خدمات در مورد دو اپراتور دیگر (ایرانسل و رایتل) صادق نیست و مشترکان این اپراتورها از دریافت خدمات مناسب محروم هستند.

اپراتورهای عراقی نیز دستکمی از اپراتورهای ایرانی نداشته و در حالی که قرار بود آن ها هم هزینه مکالمه را کاهش داده و ۱۰ دقیقه مکالمه رایگان به زائران ارائه کنند، از وعده خود تخطی کرده و هزینه هر دقیقه تماس با ایران را ۲۴۰ دینار(۷۵۰ تومان) اعلام کرد. ارائه ۱۰ دقیقه مکالمه رایگان با ایران نیز منوط به شارژ حداقل ۱۰هزار دینار(۳۰هزار تومان) توسط زائر شده و در غیر این صورت خبری از مکالمه رایگان نیست.

هزینه اینترنت همراه اپراتورهای عراقی نیز برای مدت یک هفته مصرف نامحدود در یکی از اپراتورها ۷هزار دینار و در یکی دیگر از اپراتورها ۸هزار دینار تعیین شده است البته قطعی گسترده و پوشش نامناسب امکان استفاده مطلوب از این خدمات به نسبت گران را میسر نمی کند.



انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان