۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۲۰۰ مسکن شهری و روستایی برای نیازمندان احداث می‌شود
کد خبر: ۲۱۶۹۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۶ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

براساس تفاهم‌نامه امداد و استانداری قزوین؛

۱۲۰۰ مسکن شهری و روستایی برای نیازمندان احداث می‌شود

استانداری قزوین و کمیته امداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند تا در حوزه اشتغال زایی و ساخت مسکن روستایی در گام‌های مشترک به نیازمندان خدمت کنند.

۱۲۰۰ مسکن شهری و روستایی برای نیازمندان احداث می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، وحید میرزایی بافتی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین پیش از ظهر امروز در جلسه این اداره اظهار کرد: مهندس فریدون همتی استاندار قزوین و مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک بر همکاری فی مابین در حوزه‌های اشتغال زایی، توانمندسازی و ساخت مسکن مددجویی تأکید کردند.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین اهتمام به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر، محرومیت‌زدایی و تأمین مسکن شهری برای مددجویان و استفاده از فرصت‌های شغلی استان منعقد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: موضوع این تفاهم نامه توانمندسازی، اشتغال‌زایی و تأمین مسکن برای مددجویان تحت‌حمایت کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر از طریق ارائه آموزش‌های فنی، مهارتی، کارآفرینی و ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی مناسب و فراهم کردن زمینه جذب حداکثری منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و سایر منابع استانی برای خدمت به محرومان و نیازمندان است.

وی خاطرنشان کرد: کمک به رفع مشکلات بیکاری اقشار بی‌بضاعت به‌ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار و احداث سرپناه برای نیازمندان شهری و فاقد مسکن تحت‌پوشش از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

میرزایی بافتی تصریح کرد: آشنایی جوانان و نوجوانان در امر مهم اشتغال و توانمندسازی آنها برای اجرای برنامه‌های آتی نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه سیاست‌های حمایت از اشتغال مولد و ارتقاء سطح فرهنگ کار و تلاش در بین آحاد جامعه، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی جامعه هدف، کمک به خودکفایی اقتصادی خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه است.

وی عنوان کرد: همکاری و تعامل استانداری قزوین و کمیته امداد برای رفع موانع ایجاد و توسعه طرح‌های اشتغال‌زا، همکاری و تعامل جهت ارائه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی به افراد مستعد به خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بازار محور برای نیازمندان و مددجویان تحت‌حمایت امداد، پیگیری جذب حداکثری منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای ایجاد اشتغال گروه‌های هدف، کمک به بازاریابی و فروش محصولات طرح‌ها به ویژه صنایع دستی تولیدکنندگان و کمک به تأمین مسکن مددجویان تحت‌حمایت و اقشار آسیب‌پذیر سرفصل‌های تعهدات مشترک طرفین قرارداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: استانداری قزوین متعهد شده است تا نسبت به پیگیری تأمین 800 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی از محل منابع قانون بودجه و سایر منابع متمرکز بانک‌ها جهت تأمین بخشی از منابع مورد نیاز اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان و افراد نیازمند غیرتحت حمایت کمیته امداد قزوین اقدام کند.

وی گفت: همکاری در راستای بسیج امکانات و بسترسازی برای همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های استانی در راستای توسعه طرح‌های آموزشی و اشتغال‌زایی مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر، مجوزهای لازم برای اجرای حداقل 12 پروژه تولیدی، خدماتی، کشاورزی و تجاری و واگذاری زمین مسکونی رایگان در استان با زیرساخت‌های مورد نیاز به کمیته امداد امام برای احداث یک هزار واحد مسکونی در شهرها و 200 واحد مسکونی در روستاها برای نیازمندان تحت حمایت از دیگر تعهدات استانداری قزوین است.

میرزایی بافتی توضیح داد: شناسایی و مشاوره شغلی گروه‌های هدف، پرداخت20 درصد از منابع تخصیصی بانک‌ها به کمیته امداد برای مددجویان تک و چند خدمتی، اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر با هماهنگی استانداری قزوین، استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات مجتمع اقتصادی کمیته امداد در راستای اشتغال زایی مددجویان استان و تأمین منابع مالی برای ساخت یک هزار و 200 واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان پس از واگذاری زمین از سوی استانداری، برای مددجویان تحت‌حمایت از جمله تعهدات کمیته امداد است.

وی یادآورشد: امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه بسترهای خدمتی به نیازمندان بیش از پیش توسعه یابد و بتوانیم زمینه رفع محرومیت را هر چه بیشتر در جامعه فراهم کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان