۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۸۰ درصد کتابداران قزوینی خانم هستند/ عضویت رایگان همزمان با هفته کتاب
کد خبر: ۲۱۶۸۰۹ نویسنده: رویا اسماعیلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۲ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

۸۰ درصد کتابداران قزوینی خانم هستند/ عضویت رایگان همزمان با هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از کتابداران به عنوان بازوان توانمند عرصه فرهنگ یاد کرد و گفت: ۸۰ درصد نیروی انسانی فعال در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند.

۸۰ درصد کتابداران قزوینی خانم هستند/ عضویت رایگان همزمان با هفته کتاب
رویا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به نقش برجسته کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: امروزه تلفن همراه و فضای مجازی به سارقان وقت و زمان انسان‌ها تبدیل شده که با مدیریت صحیح در استفاده از این ابزار، می‌توان مطالعه را به عنوان بخش مهمی از زندگی در برنامه روزمره افراد قرار داد.

وی افزود: با مدیریت استفاده از فضای مجازی می‌توان با جایگزین کردن مطالعه کتاب بخش زیادی از دغدغه‌های خانواده‌ها را در مورد آسیب‌های فضای مجازی با ترویج فرهنگ مطالعه کاهش دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه‌های در دسترس برای عموم و همچنین گسترش کتابخانه‌های روستایی از اولویت‌های مهم نهاد کتابخانه‌هاست.

فعالیت 102 کتابدار در کتابخانه‌های عمومی استان
وی تصریح کرد: هفته کتاب‌خوانی از ۱۶ تا ۲۷ آبان ماه تعیین شده و بر این اساس برنامه‌های فرهنگی متنوعی پیش بینی شده که در کتابخانه‌های شهری و روستایی استان اجرا خواهند شد.

این مسئول تاکید کرد: این برنامه‌ها در راستای سیاست‌های کلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است.

اسماعیلی بیان کرد: همه برنامه‌های ما کتابدار محور است زیرا کتابخانه‌ها مرهون تلاش بزرگوارانی است که به شکل خاص و ویژه با مهارت، تخصص و صعه صدر با ارائه خدمات به مخاطبان در تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین عنوان کرد: کتابداران ظرفیت‌های قابل توجه دانشی ما هستند که نقش بسیار مهمی در ایجاد جامعه باسواد اطلاعاتی دارند از این رو شایسته تقدیرند.

وی در ادامه از کتابداران با عنوان بازوان توانمند عرصه فرهنگ یاد کرد و گفت: در استان قزوین 80 درصد نیروی انسانی فعال در نهاد کتابخانه‌های عمومی را بانوان تشکیل می‌دهند.

اسماعیلی ادامه داد: کتابداران با دقت و نگاه فرهنگی خاصی که دارند به شکل حرفه‌ای و تخصصی فعالیت می‌کنند بنابراین بخش عظیمی از برنامه‌های هفته کتاب، به تکریم از مقام و منزلت کتابداران اختصاص دارد.

کتابداران برتر استان تجلیل می‌شوند
وی در ادامه مجموع نیروی انسانی فعال در کتابخانه‌های استان را 119 نفر عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون 102 کتابدار در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین بیان کرد: مراسم تکریم از کتابداران یکی از برنامه‌های شاخص هفته کتاب و کتابخوانی است که ساعت 10 صبح روز 25 آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

اسماعیلی در ادامه از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و بیان کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌های عمومی سطح استان در تاریخ 24 آبان ماه اقدام به ثبت نام رایگان می‌نمایند بنابراین علاقمندان می‌توانند با در دست داشتن یک قطعه عکس و فتوکپی کارت ملی جهت عضویت به کتابخانه مراجعه کرده و از خدمات این کتابخانه استفاده کنند.

وی افزود: برای کسانی هم که امکان حضور در کتابخانه‌ها را در روز مذکور ندارند امکان پیش ثبت‌نام اینترنتی فراهم شده است.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان