۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین روزانه ۵۰۰ تن زباله در استان قزوین تولید می‌شود
کد خبر: ۲۱۶۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۶ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری:

روزانه ۵۰۰ تن زباله در استان قزوین تولید می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: روزانه در استان قزوین در حدود ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که ۲۶۰ تن آن مربوط به شهر قزوین است.

روزانه ۵۰۰ تن زباله در استان قزوین تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلسه کارگروه تخصصی با محوریت موضوع مکان‌یابی ایستگاه میانی انتقال زباله در قزوین پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگانی از شهرداری، فعالان محیط زیست و تشکل‌ها، باغداران و میراث فرهنگی در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد.

مجتبی منتظری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی اظهار کرد: روزانه در استان قزوین در حدود 500 تا 550 تن زباله تولید می‌شود که 260 تا 270 تن آن مربوط به شهر قزوین است.

وی افزود: زباله‌ها توسط 4 پیمانکار از درب منازل توسط 56 دستگاه ماشین سبک و نیمه سنگین به ایستگاه میانی انتقال داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در ایستگاه میانی پسماندها توسط وسایل نقلیه بزرگتر به اسم سیمی تریلر به ایستگاه پردازش در محمدآباد واقع در کیلومتر 25 جاده بوئین زهرا منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در محمدآباد کار تفکیک پسماند‌ها انجام و بخش تر از بخش قابل استفاده جدا می‌شود که بخش تر به کمپوست تبدیل شده و بخش قابل استفاده به مراکز مورد استفاده در کارخانجات و یا در بخش صنعت منتقل می‌شود.

منتظری عنوان کرد: برنامه‌ای که برای انتقال ایستگاه میانی شهر قزوین در نظر گرفته شده است برای مدیریت بر شیرابه‌های حاصل از زباله‌هاست.

وی ادامه داد: ایستگاه میانی انتقال کنونی در شهر قزوین واقع در کمربندی جمهوری و در جوار آرامستان رضوی قرار دارد با توجه به اینکه مدیریت شیرابه به روش سنتی انجام می‌شود و شیرابه‌های حاصل از ریزش از ماشین‌ها یا حاصل از شستشوی خودروی حمل زباله داخل چاه‌های جاذب شده که ممکن است موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی شود از سوی دیگر بخشی از این شیرابه‌ها در تانکر جمع‌آوری شده و به محمدآباد منتقل می‌شود که باز هم امکان ریزش شیرابه‌ها درطول مسیر انتقال وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: شهرداری قزوین تصمیم گرفته برای مدیریت جامعه متناسب با پیوست‌های زیست محیطی این ایستگاه را به مکان جدید که در کیلومتر دوم جاده بوئین زهراست منتقل کنیم که این جابه جایی هزینه‌ای معادل 10 میلیارد تومان را برای شهرداری در پی دارد.

وی اضافه کرد: در این مکان سیستم‌های تهویه شیرابه را تدارک دیده‌ایم تا از همین شیرابه برای آبیاری فضای سبز داخل مجموعه 14 هکتاری استفاده کنیم که 5 هزار متر آن به عنوان ایستگاه میانی در نظر گرفته شده که شامل سکو و نگهبانی و یک دفتر کوچک و مابقی آن به متراژ 13.5 هکتار برای فضای سبز در نظر گرفته شده است.

منتظری در پایان گفت: در حال حاضر اختلاف نظرهایی درمورد مکان ایستگاه میانی از سوی تشلکل‌ها و سمن‌های زیست محیطی وجود دارد لذا این جلسه به منظور ارائه نقطه نظرات کارشناسی شهرداری به آنها برگزار شده که با انجام مقدمات و توجیه این افراد، شهرداری ساخت ایستگاه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان