۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سطح بهداشتی کنسروهای گوشتی وضعیت مناسبی ندارد
کد خبر: ۲۱۶۶۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۵ ساعت: ۱۴:۳۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس بهداشت مواد غذایی:

سطح بهداشتی کنسروهای گوشتی وضعیت مناسبی ندارد

کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت: سطح بهداشتی کنسروهای گوشتی وضعیت مناسبی ندارد، وضعیت نامناسب بهداشت در واحدهای تولیدی به دلیل عدم آگاهی مدیران و مسئولان آن واحدها است.

سطح بهداشتی کنسروهای گوشتی وضعیت مناسبی ندارد
بابک پاک‌بین، کارشناس بهداشت مواد غذایی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: موضوع مواد غذایی به دو بخش قبل از استفاده و بعد از استفاده تقسیم می‌شود و کارشناسان بهداشت مواد غذایی به مواد غذایی که مصرف می‌شود و در زنجیره تولید قرار می‌گیرد ،سروکاردارند.
وی گفت: یک سری چالش‌هایی درخصوص مواد غذایی در سطح استان و کشور وجود دارد، مانند وجود روغن پالم در مواد خوراکی از جمله لبنیات و یا وجود فلزهای سنگین در برنج‌های وارداتی است.
کارشناس بهداشت مواد غذایی در ادامه اضافه کرد: کارشناسان موادغذایی با بررسی و تحقیق درباره این نوع چالش‌ها به مصرف کننده هشدار می‌دهند که از چه مواد غذایی استفاده کنند یا نکنند و همچنین مضرات و فواید آن را نیز به مردم اطلاع می‌دهند.
پاک‌بین تصریح کرد: ماده غذایی در سطح استان از جهت صنعت مواد غذایی و نیز منابع کشاورزی مانند دامداری، مزارع و غلات مورد بررسی قرار داد.
وی با اشاره به وضعیت صنعت مواد غذایی در استان ابراز کرد: امروزه صنعت مواد غذایی از لحاظ اقتصادی درشرایط نامناسبی قرار دارد که بخشی از آن به مدیریت نامناسب و بخشی دیگر به شرایط موجود کشور باز می‌گردد. 
این کارشناس در ادامه بیان کرد: امروزه بیشترین دلیل پلمپ واحدهای تولیدی از سوی مراجع زیربط به دلیل مسائل اقتصادی و عدم تمدید پروانه کاری خود هستند.
پاک بین عنوان کرد: مردم تصورمی‌کنند واحدهای تولیدی پلمپ شده به دلیل بی کیفیتی محصولات است و از این واحدهای تولیدی خرید نمی‌کنند و همین موضوع  باعث ورشکست شدن آن واحد تولیدی می‌شود و از نظر اقتصادی آسیب جدی می‌بینند.
کارشناس بهداشت مواد غذایی افزود: در صنعت مواد غذایی بحث بهداشتی و اقتصادی در یک محور درحرکت اند و بین آنها همبستگی وجود دارد. 
وی با اشاره به بهداشت صنایع تولیدی مواد غذایی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی مانند آرد، خشکبار و حبوبات نیازمند حساسیت بالا نیستند اما برخی دیگر از صنایع مواد غذایی مانند صنایع کنسرو ماهی و یا صنایع لبنی از سطح بهداشتی بالایی باید برخوردار باشند چرا که این مواد غذایی حساس و با خطر آلودگی سریع مواجه هستند.
این کارشناس با بیان اینکه سطح بهداشتی کنسروهای گوشتی وضعیت مناسبی ندارد، بیان کرد: وضعیت نامناسب بهداشت در واحدهای تولیدی به دلیل عدم آگاهی مدیران و مسئولان  آن واحدها است.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان