۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین بیش از ۳۱ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان مختومه شد
کد خبر: ۲۱۶۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۲ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین:

بیش از ۳۱ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان مختومه شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین از مختومه شدن بیش از ۳۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان قزوین خبرداد.

بیش از ۳۱ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان مختومه شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، بیژن شیبانی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین صبح امروز در جلسه این اداره اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای حل اختلاف استفاده از ابزار کارساز و انسانی با روحیه گذشت، صلح و سازش و نیز کاستن از بار عظیم مراجعات مردم به دادگستری‌ها در راستای توسعه مشارکت مردم، رفع اختلافات محلی و حل و فصل امور در جامعه است.
وی افزود: شورای حل اختلاف به تاسی از منابع معتبر فقه شیعه و با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان، سادات و افرادی که تاثیرگذار در منطقه هستند، بسیاری از دعاوی و پرونده‌های ارجاعی به این شورا را مصالحه می‌دهند.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف با رسیدگی به پرونده‌ها، در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری موثر هستند که با کاهش پرونده ورودی به دادسرا و دادگستری، می‌توان به پرونده‌های مانده سال‌های قبل رسیدگی کرد و آمار مختومه را افزایش داد که این حسن با وجود شوراهای حل اختلاف میسر است.
وی افزود: کاهش مراجعه به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و فصلی به صورت کدخدا منشی، جلوگیری از اطاله دادرسی، حفظ شخصیت ارباب رجوع و اشاعه فرهنگ صلح و سازش از مزایای این شوراهاست.
شیبانی خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف در سال‌های اخیر نقش ویژه‌ای را در کاهش مراجعه به محاکم قضایی و در نتیجه افزایش سطح رضایت عمومی ایفا کرده است.
وی اعلام کرد: موجودی پرونده‌های شوراهای استان قزوین در ابتدای سال پنج هزار و 833 پرونده بوده است که طی شش ماهه نخست سال جاری 32 هزار و 901 پرونده نیز به این تعداد افزوده شده است که تا پایان شهریور ماه 31 هزار و 353 پرونده مختومه شده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین عنوان کرد: از پرونده‌های مختومه 21 هزار و 129 پرونده قابلیت سازش داشته است که شش هزار و 767 پرونده مصاله شده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد 24 هزار و 33 پرونده نیز با صدور رأی مختومه شده و مانده پرونده‌ها در پایان شش ماهه نخست سال جاری هفت هزار و 381 پرونده است.
شیبانی در پایان یادآورشد: بیشترین سازش‌ها در مدت مذکور به ترتیب با 70 درصد در ضیاء آباد، 69 درصد در اسفرورین، 63 درصد در الموت شرقی و 60 درصد در الموت غربی است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان