۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهید آتشگران از نیروهای غواص بود که جز خدا از هیچ‌چیز هراسی نداشت
کد خبر: ۲۱۶۵۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۲ ساعت: ۷:۵۸ ↗ لینک کوتاه

همرزم دانش آموز شهید"آتشگران":

شهید آتشگران از نیروهای غواص بود که جز خدا از هیچ‌چیز هراسی نداشت

همرزم دانش آموز شهید"آتشگران" عنوان کرد: شهید آتشگران از نیروهای غواص بود بزرگترین ویژگی وی شجاعتش بود از هیچ چیز غیر از خدا هراسی نداشت و همیشه دوست داشت کارهای بزرگی انجام دهد.

شهید آتشگران از نیروهای غواص بود که جز خدا از هیچ‌چیز هراسی نداشت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، شهید علیرضا آتشگران متولد اول بهمن سال 48 است.
وی یکی از شهدای برجسته دانش آموز قزوین است که در 4 دی 1365 در منطقه ام الرصاص به مقام شهادت نائل آمد.
پیکر این شهید مدت‌ها در منطقه جا ماند و سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش قزوین، به خاک سپرده شد.

علی قلی پور، یکی از فرماندهان قزوینی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره شهید آتشگران گفت: از بچه‌های خوب بسیجی بود که باوجود جثه کوچک و سن کم تحرک زیادی داشت.
قلی پور ادامه داد: این نوجوان رزمنده در همه بخش‌های جنگ حاضر بود و توقع داشت که مسئولیت‌هایی بالاتر و بیشتر از سن خود را تحویل بگیرد.
وی درباره مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید دانش آموز عنوان کرد: بزرگترین ویژگی وی شجاعتش بود از هیچ چیز غیر از خدا هراسی نداشت و همیشه دوست داشت کارهای بزرگی انجام دهد.
این فرمانده سابق دفا‌ع مقدس اظهار کرد: شهید آتشگران از سال 63 به جبهه وارد شد و تا سال 65 هم در جبهه بود؛ طی این سال‌ها وی با کمک دیگر بچه‌ها درس خود را می‌خواند و در ایام مرخصی که به قزوین بازمی‌گشت، در مدرسه امتحان می‌داد.
قلی پور درباره شهادت این شهید گفت: شب عملیات کربلای 4 دستور رسید که باید تعداد غواص‌ها را کم شود و به همین علت کم سن و سال‌ها_از جمله شهید آتشگران_ را از گردان جدا کردیم که به خط نروند؛ وقتی نیروهای به خط مقدم اعزام شدند، این شهید آمد و فریادی کشید و گفت "علی آقا چرا نگذاشتید ما بریم " و شروع به گریه کرد، در آن لحظه حس کردم نمی‌توانم با وی مخالفت کنم و همان موقع وی به خط رفت که در همان شب نیز به شهادت رسید.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان