۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دانش‌آموز بسیجی باید با نگاه جهادی در عرصه علم و دانش بدرخشد
کد خبر: ۲۱۶۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور:

دانش‌آموز بسیجی باید با نگاه جهادی در عرصه علم و دانش بدرخشد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: دانش‌آموزان بسیجی باید همراه با اخلاق محوری به مسائل علمی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و با یک نگاه جهادی و تلاش مضاعف در عرصه علم و دانش بدرخشند.

دانش‌آموز بسیجی باید با نگاه جهادی در عرصه علم و دانش بدرخشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، همایش بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.
صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در این مراسم اظهار کرد: شهید فهمیده الگو و اسوه نوجوانان دانش‌آموز و محصول تربیت صحیح اسلامی خانواده است.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی دانش‌آموز بسیجی افزود: دانش‌آموز بسیجی باید فردی متدین باشد و به توحید و معاد ایمان داشته و به آموزه‌های دینی عمل کند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور خاطرنشان کرد: علم‌آموزی دیگر ویژگی دانش‌آموز بسیجی است چراکه دانش‌آموزان باید همراه با اخلاق محور بودن به مسائل علمی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد و با یک نگاه جهادی و تلاش مضاعف در عرصه علم و دانش بدرخشد.
وی تصریح کرد: داشتن درک درست نسبت به انقلاب یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی دانش‌آموز بسیجی است تا با آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه و موقعیت زمانی بداند که باید چه کاری انجام دهد و بهترین تصمیم را بگیرد.
ماهانی ادامه داد: شهید فهمیده درک درستی از موقعیت زمان خود داشت و اطاعت از رهبری را سرلوحه عمل خود قرار داده بود چراکه دانش‌آموز بسیجی باید روحیه انقلابی داشته و به مسئولیت خود در عرصه ملی و بین المللی واقف باشد.
وی با اشاره به حماسه 13 آبان عنوان کرد: در روز 13 آبان ماه سه حادثه بزرگ رخ داد نخست تبعید امام راحل به دلیل اعتراض به کاپیتولاسیون بود و همچنین در چنین روزی تعدادی از دانش‌آموزان که برای یاری انقلاب به صحنه آمده بودند در دفاع از آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیدند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی یکی دیگر از حوادث رخ داده در روز 13 آبان بود که به فرمایش امام راحل انقلابی به مراتب بالاتر از انقلاب اول رخ داد.
وی بیان کرد: روحیه استکبار ستیزی ملت در عمل انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تبلور پیدا کرد و این حرکت عظیم موجب شد تا جهانیان متوجه شوند که هیمنه آمریکا شکسته شده است و در حقیقت ملت ایران، قدرت پوشالی آمریکا را در هم ریخت.
ماهانی با تاکید بر حضور حماسی مردم در روز 13 آبان ماه گفت: حضور پرشور دانش‌آموزان در عرصه حماسه‌سازی این ملت و ایستادگی ملت در مقابل استکبار و زورگویان جهان درسی است که ما به مستضعفان عالم دادیم.
وی با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و بصیرت‌افزایی برای آشنایی با چگونگی رفتار در مقابل دشمنان خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های دربند و مستضعفان عالم با الهام از انقلاب اسلامی خود را آزاد می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: این مراسم در واقع به نوعی تجدید پیمان با آرمان‌های شهید حسین فهمیده به عنوان رهبری کوچک است زیرا تنها کسی که امام به وی خطاب رهبر داد، حسین فهمیده بود.
وی در پایان گفت: امیدوارم با الگوگیری از شهدای انقلاب و نظام همچون شهید حسین فهمیده در مقابل مسائل مختلف جامعه فهمیده عمل کنید و به عنوان سرباز ولایت در خدمت انقلاب و نظام باشید.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان