۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین دادستان قزوین: در برخورد با هنجارشکنان عقب نشینی نمی‌کنیم+تصاویر
کد خبر: ۲۱۶۵۱۷ نویسنده: حنانه امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

برگزاری تجمع مردمی در حمایت از برخورد قانونی با توزیع‌کنندگان البسه نامتعارف؛

دادستان قزوین: در برخورد با هنجارشکنان عقب نشینی نمی‌کنیم+تصاویر

اقشار مختلف مردم امروز با حضور در مقابل دادسرای قزوین از برخورد مقتدرانه و قاطعانه دادستان قزوین و پلیس امنیت استان قدردانی کردند.

دادستان قزوین: در برخورد با هنجارشکنان عقب نشینی نمی‌کنیم+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، از ابتدای سال جاری که عرضه مانتوهای جلوباز و پشت نویسی شده با کلمات لاتین در استان گسترش یافت و عده‌ای از جوانان به واسطه همراهی با مُد روز از این پوشاک استفاده کردند، مردم متدین استان قزوین به گسترش استفاده از مانتوهای جلوباز و ساپورت‌های نامناسب اعتراض کردند.
تیرماه سال جاری بود که با اعتراض گسترده مردم قزوین و حضور سَمن‌های عفاف و حجاب در دادستانی قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین با ارسال نامه‌ای به پلیس امنیت استان خواستار برخورد با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان البسه نامتعارف شد.
با دستور مستقیم دادستان پلیس امنیت عمومی استان طی هفته گذشته با بازدید گسترده از همه صنف‌های پوشاک، 15 واحد عرضه کننده پوشاک در قزوین پلمپ شدند و تعدادی دیگر از مغازه‌ها تذکر کتبی گرفتند.

صبح امروز(سه شنبه) اقشار مختلف مردم با حضور در مقابل دادسرای قزوین از برخورد مقتدرانه و قاطعانه دادستان قزوین و پلیس امنیت استان قدردانی کردند.

در این تجمع مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به رواج بدپوششی و بی‌عفتی در استان اعلام کردند.
حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین در این تجمع با تشکر از حضور گسترده و دغدغه مندانه مردم نسبت به پوشش اسلامی در استان اظهار کرد: حضور مردم انقلابی و متدین قزوین در این تجمع نشانه اقتدای شما به حضرت زینب(س) است.

وی با بیان اینکه غیرت دینی در وجود مردم قزوین موج می‌زند، بیان کرد: زنان جامعه ما باید به حیای فاطمی و عفت زینبی و باورهای دینی حساسیت داشته باشند و سیره اهل بیت(ع) را ادامه دهند.
این مسئول با بیان اینکه باید مسئله نفوذ را جدی بگیریم، ابراز کرد: یکی از مظاهر نفوذ بی عفت کردن زنان جامعه ایران است که متولیان فرهنگی و امنیتی و نظارتی باید این موضوع را به خوبی مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: در بحث گسترش پوشش‌های نامناسب در قزوین که مورد اعتراض مردمی قرار گرفت متاسفانه البسه خلاف عفت عمومی و خلاف شرع و اسلام عرضه می‌شد، ما 8 سال با دشمنان خود جنگیدیم که اسلام در جامعه نهادینه شود.

صادقی نیارکی عنوان کرد: تعدادی از اصناف در سطح استان قزوین همراه با نفوذ دشمنان وارد عرصه شده بودند و با عرضه پوشاک نامناسب قصد ناپاک کردن زنان متدین قزوین را داشتند که با برخورد قاطعانه پلیس امنیت و دادستانی روبرو شدند.
وی با بیان اینکه برخورد قاطعانه با عرضه کنندگان پوشاک نامناسب ادامه دارد، تصریح کرد: هرکجا ما احساس کنیم باورهای دینی مورد هدف دشمن قرار گرفته است، قاطعانه با متخلفان برخورد می‌کنیم.
دادستان قزوین در پایان گفت: برخورد امروز ما برای مقابله با هنجارشکنی در استان تمام نشده است و عقب نشینی در کار نیست و قزوین باید زنانی فاطمی داشته باشد.

همچینین در این تجمع فاطمه محمدبیگی دبیرکارگروه عفاف و حجاب استان قزوین به اهداف این تجمع اشاره کرد و گفت: این تجمع نماینده‌ای از اقشار مختلف مردم هستند و برنمی‌تابند که هر نوع پوششی در جامعه رواج یابد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید راهنمای اصناف باشند، اذعان کرد: اصناف باید پوشاکی متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی در اختیار عموم مردم قرار دهند، در جامعه نیازمند فعالیت مسئولان اجرایی در تامین مد و لباس اسلامی هستیم.
این مسئول ادامه داد: بیشتر اصناف ما پوشاک اسلامی در اختیار مردم قرار می‌دهند اما برخی اصناف در این مسیر خلاف عرف و اعتقاد مردم عمل می‌کنند که این موارد نیازمند برخورد قهری هستند.

وی خطاب به دادستان قزوین ابراز کرد: برخورد قاطعانه و قانونی شما نسبت به عرضه کنندگان پوشاک زمینه خوشحالی مردم را فراهم کرد.
یکی از بانوان شرکت کننده در این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: با عنایت به اینکه وضعیت تولید و توزیع پوشاک نامناسب در سطح جامعه در حال افزایش است و بانوان و آقایان از این پوشاک استفاده می‌کنند تحمل این شرایط برای ما قابل قبول نبود.
وی افزود: شلوارهای پاره، مانتوهای جلوباز و پشت نویسی شده از مظاهر بی عفتی در جامعه است، خوشبختانه اولین جایگاهی که مثل همیشه در برخورد با این وضعیت قاطعانه ورود پیدا کرد دادستانی قزوین بود.

یکی دیگر از بانوان شرکت کننده در این تجمع گفت: برای حمایت از اقدام دادستان قزوین در این تجمع شرکت کردیم، اما معتقدیم که باید اقدامات فرهنگی با قدرت ارائه شود تا سطح آگاهی دینی مردم نسبت به پوشش اسلامی افزایش یابد و منجر به برخورد قضایی نشود؛ اما متاسفانه نهادهای فرهنگی کوتاهی می‌کنند مرحله آخر که برخورد قهری است جلوه بیشتری پیدا می‌کنند.
وی ابراز کرد: این تجمع برای گسترش حجاب اسلامی و اعتراض نسبت به البسه غیرمتعارف تشکیل شد و باید بدانیم که یک بانوی ایرانی شخصیت والایی دارد و این نوع پوشش برای یک زن کسر شأن است.
یکی دیگر از بانوان شرکت کننده در این تجمع گفت: اقدام پلیس انتظامی و دادستانی در برخورد با توزیع کنندگان پوشاک غیراسلامی بجا و به موقع بود.

وی افزود: افزایش طلاق و بی بندباری به واسطه پوشش نامناسب در جامعه است و جوانان ما در فضای امروز مورد هجمه دشمن قرار گرفته‌اند و افرادی که با این پوشش‌ها در جامعه حاضر می‌شوند باید این نکته را درنظر بگیرند که عامل انحراف فرزندان این مرزو بوم می‌شوند.
یکی از دبیران ریاضی مدارس قزوین بیان کرد: هدف ما از شرکت در این تجمع احیای امربه معروف و نهی از منکر و تشکر از افرادی که این موضوع را اِحیا می‌کنند و همه مردان و زنان باید نسبت به نفوذ دشمن بصیرت داشته باشند.
وی ادامه داد: این قدامات قاطعانه باید با پیگیری مستمر ادامه داشته باشد و باعث خوشحالی ماست که جامعه از این بدپوششی خارج شود.

در ادامه تصاویر مغازه‌های پلمپ شده را می‌بینید:





انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان