۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ادعای کلینتون; مفتخر هستیم برنامه تسلیحات اتمی ایران را کنترل کردیم
کد خبر: ۲۱۶۵۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

ادعاهای مضحک انتخاباتی؛

ادعای کلینتون; مفتخر هستیم برنامه تسلیحات اتمی ایران را کنترل کردیم

"هیلاری کلینتون" مدعی شد وی موفق شده است برنامه هسته‌ای ایران را کنترل کند.

ادعای کلینتون; مفتخر هستیم برنامه تسلیحات اتمی ایران را کنترل کردیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: یکی از دلایلی که من بسیار تلاش کردم تا ضد ایران تحریم وضع کنم به این دلیل بود که آنها را بر سر میز مذاکره حاضر کنیم تا شاهد یک مسابقه تسلیحاتی اتمی در خاورمیانه نباشیم. ما مفتخر هستیم برنامه اتمی تسلیحاتی ایران را کنترل کرده ایم. اما به نظر نمی رسد دورنمای یک جنگ اتمی واقعی هم برای "دونالد ترامپ" بسیار مهم باشد. من حتی شک دارم وی از این موضوع آگاه باشد که یک کلاهک هسته ای مرگ میلیونها نفر را به همراه داشته باشد. سلاح های اتمی امروز مخرب تر از بمب های اتمی هستند که هیروشیما و ناکازاکی را در زمان جنگ جهانی دوم ویران کردند.

وی افزود: حتی سخن گفتن درباره نابودی جمعی  حقیقتا هراس انگیز است. رئیس جمهور "ریگان" زمانی برای کنترل تسلیحات تلاش زیادی کرد. من از آنچه که وی با اتحاد جماهیر شوروی در این رابطه انجام داد، تقدیر می کنم. او زمانی گفت که یک خطا و یک حادثه می تواند جنگی را رقم بزند که به منزله پایان خط برای تمامی ما باشد. این تعهد روسای جمهور دموکرات و جمهور خواه از زمان آغاز عصر اتمی بوده است. حالا درباره دونالد ترامپ که درباره استفاده از قدرتمندترین تسلیحاتی که تاکنون ساخته شده است غیرقابل پیش بینی است چه می توان گفت. زمانی که رئیس جمهور دستور استفاده از تسلیحات اتمی را می دهد کنگره نمی تواند آن را وتو کند. رئیس ستاد مشترک ارتش نمی تواند آن را لغو کند. افسرانی که در مراکز شلیک هستند هیچ گزینه دیگری جز شلیک پیش رو ندارند و این موضوع کمتر از چهار دقیقه طول می کشد. این موضوع سبب شده است که افسران بازنشسته اعلام کنند که دونالد ترامپ نباید مسئوول زرادخانه اتمی ما شود. مردی که شما با یک توئیت او را به دام اندازید فردی نیست که ما بتوانیم با سلاحهای اتمی  به وی اطمینان کنیم.

نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور گفت: من در اینجا به سوال دومی که رای دهندگان درباره هر دو نامزد در ذهن خود دارند، اشاره می کنم. شما چگونه با بحران ها مقابله می کنید؟ ما در این مبارزات انتخاباتی شاهد این موضوع بوده ایم که دونالد ترامپ در برابر هرگونه تحریک جزئی کنترل خود را از دست می داد. زمانی که یک خبرنگار از وی سوال می کرد و زمانی که در مناظرات به چالش کشیده می شد، کنترل خود را از دست می داد. زمانی که وی با یک معترض در سخنرانی هایش روبرو می شد و زمانی که وی حتی با سخنانی که خودش گفته بود مواجه می شد کنترل خود را از دست می داد. تصور کنید که وی در کاخ ریاست جمهوری با بحرانی واقعی روبرو شود. تصور کنید که وی به سخنان مشاوران خود توجه نکند. تصور کنید که وی ما را به دلیل اینکه فردی  زیر پوست وی خزیده باشد وارد جنگ کند. او هرگز در جایگاهی نبوده است که تصمیماتی درباره مرگ و زندگی برای کشور ما بگیرد.

وی در ادامه گفت: اجازه بدهید که به سومین سوالی که در ذهن رای دهندگان درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکل می گیرد، بپردازیم. آن سوال این است که آیا شما تفاوت میان متحدان و دشمنان خود را می دانید؟ این شاید در ابتدا سوال آسانی به نظر آید. اگر شما بخواهید درباره این موضوع در امتحانی شرکت کنید به نظرم می توانید به آسانی پاسخ ها را بدهید. اما ظاهرا این موضوع دشواری برای دونالد ترامپ است. او وارد مبارزه با دوستان ما شده است. منظورم رئیس جمهور مکزیک، نخست وزیر انگلیس، صدر اعظم آلمان، ملت ژاپن و حتی وی وارد مبارزه با پاپ شده است. در مقابل، وی از دیکتاتورهایی مانند صدام، کیم جونگ اون، بشار اسد تمجید کرده است. او حتی از دولت چین به دلیل کشتار تظاهرکنندگان در میدان تیان آن من  تمجید کرده است. ترامپ بارها اعلام کرده که متحدانمان را در اروپا و آسیا رها خواهد کرد. او ناتو را یک سازمان منسوخ شده نامیده است در حالیکه ناتو بزرگترین پیمان نظامی در تاریخ جهان است.


لفاظی کلینتون: متحدان از ما دربرابر تهدیدات احتمالی ایران حمایت می کنند

نامزد دموکرات انتخابات  ریاست جمهوری آمریکا در ادامه مدعی شد: متحدان ما میزبان سامانه های راداری و موشکی آمریکا در خاک خود هستند تا از ما در برابر تهدیدات احتمالی از طرف ایران و دیگران حمایت و دفاع کنند.

هیلاری کلینتون گفت: ما هم اکنون شاهد حضور نیروهای متحدانمان در ناتو در افغانستان در کنار نیروهایمان هستیم. آنها به ما پیوستند و ما به تعقیب القاعده و بن لادن پرداختیم. ما به آنها پشت نکردیم. متحدانمان در ناتو هم اکنون تهدیداتی را که برای آمریکا در اروپا وجود دارد، ردیابی و تعقیب می کنند. آنها میزبان سیستم های راداری و موشکی ما در خاک خود هستند تا از ما در برابر تهدیدات احتمالی از طرف ایران و دیگران حمایت و دفاع کنند.

وی افزود: نیروهای ناتو همانند نیروهای ما در افغانستان شانه به شانه یکدیگر می جنگند و جان خود را در خطر قرار می دهند. آنها هم اکنون در منطقه بالتیک حضور دارند تا با تجاوزگری های روسیه مقابله کنند.
روسیه و چین خواهان تضعیف پیمان های دفاعی ما هستند.
هیلاری کلینتون گفت: موضوعی که من می خواهم رای دهندگان به آن توجه داشته باشند به روابط میان ترامپ و ولادیمیر پوتین مربوط می شود.همانطور که مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا، گفت ما تاکنون تا این حد شاهد رابطه ای به این گرمی میان رئیس جمهوری روسیه و یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نبوده ایم. مایک مورل که مدتی سازمان سیا را هدایت کرد گفته است پوتین به روشی استادانه هدایت ترامپ را در دست دارد. پوتین یک افسر آموزش دیده اطلاعاتی کا گ ب پیشین است. او به خوبی می داند چگونه وارد افکار دونالد ترامپ شود و با چاپلوسی او را به عروسک خیمه شب بازی کرملین بدل کند. به نظرم می رسد که این روش موثر باشد. دونالد به پوتین این پیام را داده است که وی می تواند تا هر زمانی که بخواهد بر کرملین، اوکراین و سوریه و ماوراء آن حکم‌فرمایی کند. او حتی گفته است که پوتین رهبری قدرتمندتر از رئیس جمهور اوباما است. جامعه اطلاعاتی آمریکا این موضوع را تایید کرده است که دولت روسیه یا همان پوتین دستور حملات سایبری را ضد اهدافی در آمریکا صادر کرده است که تا نتیجه انتخابات ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. ما با موضوعی غیرمنتظره در تاریخ کشورمان روبرو هستیم. یک دشمن خارجی تلاش می کند تا انتخابات ریاست جمهوری ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. این موضوع همگان  چه دموکرات، چه جمهوری خواه و چه مستقل را به هراس می اندازد.

کلینتون افزود: دونالد ترامپ باید روابط خود را با کرملین و وابستگان آن افشا کند. مردم آمریکا استحقاق این موضوع را دارند که از گستردگی این روابط  آگاه شوند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخابات به آینده، ارزشها و کشور ما مربوط می شود. دونالد ترامپ دیدگاهی تفرقه افکنانه و تاریک برای آمریکا در نظر دارد که کشور ما را دچار از هم پاشیدگی می کند؛ اما خبر خوب این است که در برابر این دیدگاه، دیدگاهی امیدوار، جامع، خوش بین و اتحادگرا وجود دارد.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان