۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حقوق بشر در ایران برگرفته از فرهنگ غرب نیست/ قزوین پایلوت اجرای طرح کلینیک حقوق شهروندی شد
کد خبر: ۲۱۶۴۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۱۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری:

حقوق بشر در ایران برگرفته از فرهنگ غرب نیست/ قزوین پایلوت اجرای طرح کلینیک حقوق شهروندی شد

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در قزوین با اشاره به پایلوت شدن استان قزوین در اجرای طرح کلینیک حقوق شهروندی اذعان کرد: حقوق شهروندی در ایران برگرفته از فرهنگ غرب نیست و همه ما باید خود را اصل اجرای حقوق بشر واقعی پیوند بزنیم و به تمدن تاریخی خود برگردیم.

حقوق بشر در ایران برگرفته از فرهنگ غرب نیست/ قزوین پایلوت اجرای طرح کلینیک حقوق شهروندی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین بعدازظهر امروز(شنبه ) که با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، داود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه های اجرایی استان قزوین در صحن شورا برگزار شد.
محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در این جلسه با اشاره به پیشینه تاریخی قزوین اظهار کرد: قزوین به عنوان پایتخت صفویه در پیشینه تاریخی و تمدنی جایگاه برجسته‌ای دارد و در حوزه حقوق شهروندی گام های بلندی برداشته است.
وی با بیان اینکه حقوق شهروندی جامعه ما برگرفته از فرهنگ غرب نیست، بیان کرد: همه ی ما باید خودمان را به حقوق شهروندی پیوند زنیم و به تمدن تاریخی خود بازگردیم.
این مسئول با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قزوین جایگاه درخشانی در قانون اجتماعی دارد، ابراز کرد: امروزه بخشی از دولتمردان در تلاشند شورای اسلامی شهر و شهرداری جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.
عباسی در ادامه اضافه کرد: شوراها به عنوان پارلمان شهری باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند که حقوق شهروندی جزیی از آن است و مردم نیز به آن نیازمند و پرداختن به آن از وظایف این نهاد است.
وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری برای ارتقای جایگاه خود باید به این مباحث ورود کنند و برای ترویج و آموزش اخلاق شهروندی تلاش کنند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه قوانین و مقررات دست و پا گیر را باید اصلاح کنیم، بیان کرد: برای بسترسازی این موضوع همکارهای لازم و تفاهم نامه ای با شورای اسلامی شهر در چهارچوب معاونت حقوق بشر دادگستری و شورای شهر استان امضا خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در هر استان کمیته حقوقی متشکل از رئیس شورا، شهردار، معاونت اجتماعی استاندار، رئیس کانون وکلا و رئیس نظام روانشناسی تعیین خواهد شد.
عباسی با اشاره به وظیفه این کمیته گفت: وظیفه این کمیته تعیین خط مشی و راه اندازی حقوق بشری در سرای محلات است.
این مسئول با اشاره به افراد حاضر در این کلینیک عنوان کرد: یک روانشناس، یک وکیل پایه یک دادگستری و یک مدد کار اجتماعی در این کلینیک های حقوق شهروندی برای ارائه خدمات به شهروندان عزیز حضور خواهند داشت.
وی گفت: استان قزوین و یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح کلینیک حقوق شهروندی انتخاب شده اند و امیدواریم شاهد تحول عظیمی در این حوزه باشیم.
عباسی اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح از ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری خواهد شد و تشکیل پرونده ها در محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در پایان یادآور شد: وضعیت اجتماعی در حاشیه شهرها بسیار نامناسب است و رفع این مشکلات دغدغه اصلی برای تمامی مدیران شهری است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان