۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کتاب خاطرات چهار فرمانده شهید استان قزوین رونمایی شد
کد خبر: ۲۱۶۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۷ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا؛

کتاب خاطرات چهار فرمانده شهید استان قزوین رونمایی شد

کتاب خاطرات چهار فرمانده شهید استان قزوین توسط آیت الله عابدینی و سردار شعبانی و برادر شهید شالباف رونمایی شد.

 کتاب خاطرات چهار فرمانده شهید استان قزوین رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ششمین یادواره سرداران و 700 شهید استان قزوین در غرب و شمال غرب کشور شب گذشته(پنج شنبه) با حضور سردار شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین، سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) و مسئولان شهری و خانواده‌های شهدا از استان‌های غربی کشور در مسجد المهدی برگزار شد.
سرهنگ بهرامی فرمانده ناحیه سپاه امام حسن(ع) قزوین در این یادواره اظهار کرد: یکی از مزیت‌های برگزاری یادواره‌های شهدا جمع کردن دوستان و رزمندگان نسل گذشته و نسل امروز کنارهم است.

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند:" زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اذعان کرد: در واقع شهدا ما را یاد کرده‌اند و این مجلس را برای یادآوری راه و اهداف شهدا برپا کرده‌اند؛ زیرا اگر انقلاب را رها کنیم دشمن آن را از ما خواهد گرفت.
در ادامه این مراسم بغدادی مسئول حفظ آثار و شهدای سپاه قم درباره تدوین کتاب خاطرات فرماندهان شهید اظهار کرد: عده‌ای از رزمندگان نسل جوان برای انتقال پیام و راه شهدا به نسل امروز دور هم جمع شدند و موسسه حماسه 17 را تشکیل دادند.
وی در ادامه افزود: کتب طلایه داران جبهه حق با هدف ترویج فرهنگ شهادت برای سرداران و فرماندهان 8 سال دفاع مقدس منتشر می‌شود و تا به امروز برای 65 فرمانده لشگر 17 علی بن ابی طالب(ع) در قطع پالتویی کتاب چاپ شده است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته خاطرات شهید حسن پور از فرماندهان استان قزوین منتشر شد، بیان کرد: موسسه حماسه 17 تصمیم گرفت در ادامه جمع آوری خاطرات فرماندهان دفاع مقدس در استان‌های مختلف چهارتن دیگر از زندگینامه و خاطرات فرماندهان قزوین را جمع آوری و منتشر کند که این اقدام از سال گذشته شروع شد.
وی در پایان گفت: با همت دوستان زندگینامه و خاطرات فرماندهان مهدی شالباف، مسعود پرویز، سید علی اکبر حاج سیدجوادی و رفعت الله علیمردانی جمع آوری شد و به چاپ رسید.
در پایان این مراسم از کتاب خاطرات چهار فرمانده شهید استان قزوین توسط آیت الله عابدینی و سردار شعبانی و برادر شهید شالباف رونمایی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان