۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تولد ۴۴۵ نوزاد طی سه سال گذشته در مرکز ناباروری قزوین
کد خبر: ۲۱۶۳۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۵ ساعت: ۷:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خبر داد:

تولد ۴۴۵ نوزاد طی سه سال گذشته در مرکز ناباروری قزوین

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: تعداد نوزادان متولد شده درمرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی طی سه سال گذشته ۴۰۶ مورد تک قلو، ۱۵ مورد دو قلو و ۳ مورد سه قلو است که سابقه نازایی عمده درمان شدگان ۷ تا ۲۲ سال است‌.

تولد ۴۴۵ نوزاد طی سه سال گذشته در مرکز ناباروری قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، محمد حسین فائزی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین شب گذشته(سه‌شنبه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سال ۸۳ در استان قزوین تاسیس شد و در حدود ۱۲ سال از شروع فعالیت این نهاد در استان قزوین می‌گذرد.

وی با اشاره به نیروی انسانی فعال در جهاد دانشگاهی افزود: ۱۰۹ نفر در بخش‌های مختلف این نهاد شاغل هستند که از این تعداد ۱۰ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و ۲۷ نفر کارشناسی ارشد هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: متوسط سنی نیروهای شاغل در جهاد دانشگاهی ۳۰ سال است که نشانگر فعالیت افراد جوان در این نهاد است که ۴۰ درصد آنها را آقایان و ۶۰ درصدشان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی استان قزوین دارای ۸ ساختمان استیجاری است که دو ساختمان آن آموزشی، یک ساختمان اداری و ۵ پژوهشی است.

فائزی در ادامه بیان کرد: از سال ۸۳ تا ۹۵ میزان مجموع اعتبارات استانی جهاد دانشگاهی استان قزوین، ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است و کلیه هزینه‌های جاری و پرسنلی از محل امتیازات درآمدی و کلیه هزینه‌های پژوهشی نیز از محل درآمدهای واحد تامین شده است.

وی تصریح کرد: شاخصه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی شامل ۶ مولفه جهادی، انعطاف پذیری مولد، درون‌زا، پیش‌رو و برون‌گرا بودن است که در جهاد دانشگاهی تلاش شده که فعالیت‌ها دارای چنین ویژگی‌هایی باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی دارای ۶ ویژگی عملیاتی اتکای حداقلی یا عدم وابستگی به منابع دولتی، مبتنی بودن بر پایه علم و دانش و نوآوری، اولویت دهی به مزیت‌های بومی و منطقه‌ای، وجود نیاز بازار به محصول یا خدمت تولیدی، انطباق با اسناد بالادستی استانی و محلی و دارا بودن پیوست اقتصادی و اشتغال زا است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرکز تله‌مدیسین جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه درمان ناباروری خاطرنشان کرد: تولید دانش فنی و تجاری سازی دوراپزشکی در درمان‌های تخصصی، طراحی مرکز فوق تخصص دوراپزشکی درمان ناباروری برای اولین بار در کشور و امکان گسترش مدل ایجاد شده در سایر استان‌ها از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه درمان ناباروری است.

فائزی در ادامه از درمان قطعی حدود ۶۵۰ زوج نابارور در سیکل اول درمان خبر داد و بیان کرد: تولید اولین نرم افزار دوراپزشکی کشور، راه‌اندازی بانک خون بند ناف رویان و راه‌اندازی آزمایشگاه مجهز تشخیص طبی از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی قزوین است.

وی اضافه کرد: طراحی و تجهیز و آماده‌سازی مرکز دوراپزشکی درمان سرطان سینه از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی قزوین است که عدم صدور پروانه بهره‌برداری از سوی وزارت بهداشت مانع تاسیس این مرکز تاکنون است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان کرد: تعداد نوزادان متولد شده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی طی سه سال گذشته ۴۰۶ مورد تک قلو، ۱۵ مورد دو قلو و ۳ مورد سه قلو است که سابقه نازایی عمده درمان شدگان ۷ تا ۲۲ سال است‌.
انتهای پیام/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان