۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نظر وزیر پیشنهادی روحانی درباره موسیقی/ صاحب نظریه «کنسرت و ایدز»!
کد خبر: ۲۱۶۳۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۴ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

صالحی امیری دو ماه زودتر به استقبال صندلی وزارت رفته بود!

نظر وزیر پیشنهادی روحانی درباره موسیقی/ صاحب نظریه «کنسرت و ایدز»!

صالحی امیری درباره ماجرای کنسرت‌ها گفته بود: اگر ما به جوان‌ها نشاط ندهیم،‌ نتیجه آن ایدز و اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی است و در این میان چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا مخالفان کنسرت‌ها مسئولیت می‌پذیرند؟

نظر وزیر پیشنهادی روحانی درباره موسیقی/ صاحب نظریه «کنسرت و ایدز»!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،در شرایطی که ماجرای کنسرت ها به ویژه در مشهد و قم عمده ترین دلیل کنار رفتن علی جنتی عنوان می شود، وزیر پیشنهادی جدید روحانی دو ماه زودتر از معرفی خود برای وزارت ارشاد به این مسئله ورود کرده بود.

رضا صالحی امیری شهریور ماه امسال، در حالی که رییس کتابخانه ملی ایران بود و هیچ سمتی در حوزه ارشاد و موسیقی نداشت، با انتقاد از وقایع رخ داده درباره برگزاری کنسرت در کشور گفته بود: می‌خواهم یک سوال اساسی مطرح کنم و این است که اگر ما به جوان‌ها نشاط ندهیم،‌ نتیجه آن ایدز و اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی است و در این میان چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا مخالفان کنسرت‌ها مسئولیت پاسخگویی در قبال این آسیب‌های اجتماعی و عواقب این آسیب‌‌ها برای جامعه و کشور را می‌پذیرند؟

با این نظر صریح، می توان پیش بینی کرد که صالحی امیری در صورت گذر از فیلتر مجلس، روی موضوع کنسرت ها، مواضعی اتخاذ کند که در نگاه اول از مواضع جنتی هم سرسختانه تر به نظر بیاید. در این شرایط معلوم نیست چه بر سر ماجرای کنسرت ها در دوران وزارت احتمالی او خواهد آمد.

سوال دیگری که در این زمینه مطرح می شود این است که آیا به صالحی امیری درباره مسئله کنسرت ها ماموریت ویژه ای داده شده تا مثلا از آن در راستای اهداف انتخاباتی استفاده شود؟

البته یک نکته دیگر را نباید از نظر دور داشت و آن اینکه صالحی امیری در سه سال گذشته نشان داده که مایل است خود را بیشتر به عنوان نظریه پرداز و برنامه ریز معرفی کند تا مدیر اجرایی. با این حال، وضعیت وزارت ارشاد و نوع نگاه ها و حساسیت ها به آن، به گونه ای است که نمی توان با این نگاه وارد این حوزه شد. حال باید منتظر ماند و دید اولا آیا مجلس به صالحی ایمری اعتماد می کند و در صورت مثبت بودن پاسخ، آیا صالحی امیری تغییری در تصمیمات پیشین جنتی در مورد برگزاری کنسرت به ویژه در مشهد و قم ایجاد خواهد کرد یا خیر.




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان