۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ظرفیت ۲۰هزار شغل با تعطیلی ۶۱۵ واحد تولیدی و صنعتی از دست رفته است
کد خبر: ۲۱۶۰۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۵ ساعت: ۷:۴۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

ظرفیت ۲۰هزار شغل با تعطیلی ۶۱۵ واحد تولیدی و صنعتی از دست رفته است

استاندار قزوین عنوان کرد: با تعطیلی این ۶۱۵ واحد تولیدی ما ظرفیت ۲۰ هزار شغل در استان را از دست داده‌ایم که این کارگران هم اکنون یا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند یا بازنشستگی پیش از موعد شده اند.

ظرفیت ۲۰هزار شغل با تعطیلی ۶۱۵ واحد تولیدی و صنعتی از دست رفته است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین عصر روز گذشته(شنبه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در باغستان قزوین اظهار کرد: قزوین به دلیل صنعتی بودن و قطب کشاورزی و بخش خدماتی ظرفیت‌های نهفته‌ای دارد جزو پنج استان اقتصادی کشور به شمار می‌آید.
وی وجود مشکلات کارگری را از دلایل صنعتی بودن استان قزوین دانست و گفت: حضور 3هزار واحد صنعتی در استان قزوین نیازمند توجه و برنامه ریزی قابل ملاحظه ای دارد.
این مسئول ادامه داد: در گام اول و در راستای سیاست‌های دولت و اقتصاد مقاومتی باید واحدهای صنعتی و تولیدی مدیریت و پشتیبانی شوند و ظریب امنیت پایداری آنها افزایش یابد و از سوی دیگر واحدهای نیمه فعال را به چرخه تولید برگردند.
وی ابراز کرد: در استان قزوین 615 واحد تعطیل وجود دارد که از اولویت‌های اصلی ما رفع مشکلات این واحدهاست تا با بررسی‌های کارشناسی زمینه برگشت آنها را به چرخه تولید فراهم کنیم.
همتی به تشریح واحدهای تعطیل در استان پرداخت و بیان کرد: از 615 واحد تعطیل در استان 512 مورد جزو واحدهای کوچک، 72 مورد از آنها جزو واحدها متوسط و 31 مورد جزو واحدهای بزرگ هستند که واحدهای بزرگ ما در حوزه واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکل شده اند.
وی اضافه کرد: با تعطیلی این 615 واحد تولیدی ما ظرفیت 20 هزار شغل در استان را از دست داده‌ایم که این کارگران هم اکنون یا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند یا بازنشستگی پیش از موعد شده اند بنابراین باید تلاش ما راه اندازی این ظرفیت عظیم برای برگشت به کار است.
استاندار قزوین گفت: 478 واحد تولیدی ما تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی هستند که از این تعداد 375 واحد کوچک، 58 واحد متوسط و 54 واحد بزرگ است که با فعال شدن صددرصدی آنها ظرفیت ایجاد اشتغال برای 83 هزارنفر ایجاد می‌شود.
وی یادآور شد: در مکاتبه با آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور 350 واحد تولیدی و صنعتی برای فعال سازی معرفی شد که با معرفی به بانک‌ها بخشی از این واحدها در حال دریافت تسهیلات هستند.
همتی در پایان بیان کرد: درخواست استان قزوین از مدیریت بانک مرکزی در حوزه ورود به فعال سازی واحدهای بزرگ است که دارای ظرفیت اشتغال بیش از 100 نفر هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان