۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ناپختگی زوجین و دخالت‌های اطرافیان از مهم‌ترین عوامل جدایی است/ سازش ۳۰ درصد از متقاضیان طلاق در سال گذشته
کد خبر: ۲۱۵۹۴۵ نویسنده: مجید ارجمندی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۹ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور:

ناپختگی زوجین و دخالت‌های اطرافیان از مهم‌ترین عوامل جدایی است/ سازش ۳۰ درصد از متقاضیان طلاق در سال گذشته

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشوربا اشاره به اینکه ناپختگی زوجین و دخالت‌های اطرافیان از مهم‌ترین عوامل طلاق است، گفت: سال گذشته ۳۰ درصد از خانواده‌هایی که قصد جدایی داشتند با مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی و دریافت خدمات، به سازش موقت رسیدند.

ناپختگی زوجین و دخالت‌های اطرافیان از مهم‌ترین عوامل جدایی است/ سازش ۳۰ درصد از متقاضیان طلاق در سال گذشته
مجید ارجمندی، مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در جامعه به واسطه پیشرفت‌های اقتصادی صنعتی ایجاد می‌شود برخی افراد هستند که نمی‌توانند با هنجارها مطابقت کنند که در نهایت دچار مشکل می‌شوند که از این افراد به عنوان آسیب دیدگان اجتماعی یاد می‌شود.
وی بیان کرد: بر این اساس دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، ساماندهی و رسیدگی به امور کودکان خیابانی، دختران در معرض آسیب، زنان آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق و خشونت علیه زنان را در دستور کار قرار داده است.

9 هزار کودک در سطح کشور تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی بسیار تغییرپذیر هستند و از شکلی به شکل دیگر درمی‌آیند به همین دلیل فعالیت در این بخش بسیار ظریف و دقیق است لذا یکی از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی، استفاده از خرد جمعی افراد صاحب نظر و دانشگاهی در این بخش است.
وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اهداف کلان سازمان بهزیستی، هماهنگی‌های برون سازمانی است چراکه باید در بخش آسیب‌های اجتماعی بین سازمان بهزیستی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و صدا و سیما و سازمان‌های بالادستی نظیر وزارت کار و تعاون، مجلس و دولت هماهنگی ایجاد شود.
ارجمندی، بسترسازی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در موضوع آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف سازمان بهزیستی برشمرد و افزود: ظرفیت مردمی برای کودکان و زنان بی‌سرپرست و همچنین توانبخشی ایجاد شده است اما متاسفانه در زمینه ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی، سهمیه‌ای از بخش‌های مردمی ایجاد نشده که لازم است با انجام اقدامات ویژه ، مشارکت مردم را در این بخش داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت افزایش بودجه‌های سازمانی گفت: برای توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی نیاز به نیروهای متخصص و همچنین بودجه لازم برای اشتغال و اسکان این افراد داریم که پیگیری‌ها در حال انجام است.
مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشوربا اشاره به اینکه 9 هزار کودک در سطح کشور تحت پوشش بهزیستی هستند، عنوان کرد: شاخص سازمان بهزیستی در این بخش، توانمندسازی کودک و خانواده در کنار هم است.

فعالیت 196 مرکز کاهش طلاق در کشور

وی خاطرنشان کرد: در بحث دختران در معرض آسیب نیز 31 مرکز شبانه روزی خانه سلامت در کشور فعالیت دارند که طی شش ماهه نخست سال جاری، 350 نفر پذیرش داشتیم امسال نیز در تلاشیم تا 15 مرکز غیردولتی روزانه نیز برای ارائه خدمات به این افراد راه‌اندازی کنیم.
این مسئول بیان کرد: رویکرد سازمان در ارتباط با زنان آسیب دیده، بهسازی مراکز و ارتقای کیفیت خدمات است.
مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی با اشاره به انجام مشاوره‌های روانی و اجتماعی به 75 هزار زوج متقاضی طلاق بیان داشت: سال گذشته 30 درصد ازخانواده‌هایی که قصد طلاق و جدایی داشتند با مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی و دریافت خدمات، به سازش موقت رسیدند.
وی با اشاره به فعالیت 196 مرکز کاهش طلاق در کشور عنوان کرد: ناپختگی زوجین و دخالت‌های اطرافیان و پس از آن مسائل اقتصادی و اعتیاد مهمترین عامل اختلافات زوجین متقاضی طلاق است که این امر اهمیت مشاوره‌های پیش و حین ازدواج را روشن می‌سازد تا افراد با دید بهتر برای ازدواج قدم بردارند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان