۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین "FATF" یک موسسه جاسوسی اقتصادی است/ این قرارداد عاملی برای دنبال شدن اجرای تحریم‌ها در داخل کشور است
کد خبر: ۲۱۵۹۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۸ ساعت: ۸:۶ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

"FATF" یک موسسه جاسوسی اقتصادی است/ این قرارداد عاملی برای دنبال شدن اجرای تحریم‌ها در داخل کشور است

این کارشناس سیاسی نصب نرم‌افزار خزانه‌داری آمریکا در بانک‌های داخلی را راه نفوذ غرب به داخل کشور دانست و تبیین کرد: پذیرش و اجرای «FATF» باعث می‌شود تا فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های خارجی به صورت ساختارمند و قانونی از داخل کشور دنبال شود.

 "FATF" یک موسسه جاسوسی اقتصادی است/ این قرارداد عاملی برای دنبال شدن اجرای تحریم‌ها در داخل کشور است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی درباره پذیرفتن قرارداد FATF در جریان مذاکرات برجام اظهار کرد: FATF همچون ترکمنچای و گلستان لکه ننگی بر دامان ایران خواهد بود که در پی عدم شفاف‌سازی‌ها در ساز و کارهای نگران کننده برجام بر مردم ایران تحمیل شده است.

وی با بیان ماهیت واقعی «FATF» افزود: «FATF» در واقع یک موسسه جاسوسی اقتصادی است و ایران با پذیرفتن این قرار داد به اسرائیل که از ناظران اصلی موسسه «FATF» می‌باشد اجازه تفتیش، بازرسی سرزده و نظارت به همه حساب‌ها و گردش‌های مالی کشور را خواهد داد.

قبادی در ادامه به تشریح مخاطرات توافق ایران با «FATF» پرداخت و تصریح کرد: با پذیرفتن این قرارداد به‌ دلیل تروریستی دانستن محور مقاومت از سوی این سازمان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی نهادهای وابسته به سپاه از طرف بانک‌های کشور تحریم خواهد شد.

کارشناس مسایل سیاسی نصب نرم‌افزار خزانه‌داری آمریکا در بانک‌های داخلی را راه نفوذ غرب به داخل کشور دانست و تبیین کرد: پذیرش و اجرای «FATF» باعث می‌شود تا فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های خارجی به صورت ساختارمند و قانونی از داخل کشور دنبال شود.

وی عنوان کرد: از طریق توافق با «FATF» افراد و نهادهایی همچون وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، صنایع هوایی، صنایع موشکی، دانشگاه مالک‌اشتر، سپاه و ده‌ها نهاد که توسط آمریکا و سازمان ملل تحریم شده‌اند در داخل کشور نیز تحریم می‌شوند.

قبادی با یادآور شدن خرسندی آمریکا از قراردادهای منعقد شده با ایران در جریان مذاکرات برجام اذعان کرد: یکی از متخصصان اطلاعات مالی آمریکا، تعهدات اخیر ایران با «FATF» را جزو دستاوردهای بزرگ برجام ارزیابی می‌کند و نتیجه می‌گیرد برجام باعث باز شدن مسیر دیپلماتیک بین ایران و آمریکا شده که اکنون در دیگر موضوعات نیز جواب می‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان مجلس و قوه قضائیه را در پیگیری قراردادهای بین المللی این چنینی مسئول دانست و خاطرنشان کرد: مجلس با بررسی مفاد قراردادها و تاثیر آن‌ها بر آینده نظام و کشور باید در رابطه با پذیرفتن و یا رد قرارداد به وظیفه خود عمل کند، همچنین قوه قضائیه موظف است از راه اعمال قانون بر اعمال قوه مجریه نظارت داشته‌ باشد.
انتهای پیام/2002
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان