۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آماده همکاری با ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان برای مقابله با پوشش‌های نامتعارف هستیم
کد خبر: ۲۱۵۸۷۵ نویسنده: سعید وزیری نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۷ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

آماده همکاری با ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان برای مقابله با پوشش‌های نامتعارف هستیم

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از اعلام آمادگی این سازمان جهت همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای مقابله با پوشش‌های نامتعارف به ویژه در مراسم‌ عزاداری حسینی خبر داد.

آماده همکاری با ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان برای مقابله با پوشش‌های نامتعارف  هستیم
سعید وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ وهنر صبح قزوین با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: با توجه به اینکه چادر، حجاب برتر است بنابراین لازم است تا با الگوسازی و اهمیت بخشیدن به این معروف ارزشمند، در راستای نهادینه کردن آن تلاش کنیم.
وی افزود: با ارزیابی‌های انجام شده سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین سال گذشته به عنوان دستگاه برتر اجرایی در حوزه عفاف و حجاب از سوی استانداری انتخاب شد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به فعالیت‌های این سازمان خاطرنشان کرد: در حوزه سخت افزاری به منظور دسترسی آسان بانوان محجبه و ارائه محصولات فرهنگی نظیر چادر، مقنعه، شال، ساق دست و مانتوهای بلند، مرکزی را در فرهنگسرای شهید رجایی واقع در خیابان راه‌آهن با متراژ زیربنای ۳۲۰ مترمربع راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: این مکان بزرگ‌ترین مرکز در استان است که چادر را با قیمت‌های ارزان‌تر از بازار در اختیار مصرف‌کنندگان آن که بانوان محجبه هستند، قرار می‌دهد و همچنین سایر ملزومات مربوط به پوشش بانوان با قیمتی مناسب عرضه می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: برای توسعه فعالیت‌های این مرکز برنامه‌های مختلفی داریم که از جمله آن می‌توان به انعقاد قرارداد با مدارس برای دوخت مانتوی مدارس، سامان‌دهی خانم‌های دوزنده سطح شهر و ایجاد اشتغال اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: تجلیل از بانوان محجبه دستگاه‌های اجرایی مختلف، شهرداری و صنوف برای ۶ دوره از دیگر فعالیت‌های این سازمان است به طور مثال از خانم‌های فروشنده خیابان خیام که دارای پوشش مناسبی بودند تقدیر به عمل آمد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: انجام تبلیغات محیطی در مورد پوشش ایرانی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر، چاپ بروشور و حمایت از کتاب‌های مرتبط با این موضوع و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، توزیع سی دی های مربوط به توصیه روحانیون معظم و سخنرانی شخصیت‌های سرشناس در خصوص اهمیت حفظ و رعایت حجاب در مدارس و مساجد و سایر مکان‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.
وی عنوان کرد: کمیته عفاف و حجاب سازمان نیز در این زمینه فعال بوده و ویژه‌نامه‌هایی را برای مراجعان در خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها تهیه می‌کند و در مراسم‌ها و برنامه‌های بزرگ مثل جشنواره بازی و اسباب‌بازی و مراسم پیاده روی خانواده به عنوان پیوست فرهنگی برنامه حضور دارند.
این مسئول اضافه کرد: اهدای گل به بانوان محجبه حاضر در این برنامه‌ها در جهت فرهنگسازی و تشویق سایرین به رعایت پوشش اسلامی یکی از اقدامات این کمیته است که در صورت نیاز به تذکر به برخی افراد که پوشش نامناسبی دارند با تذکر لسانی و شفاهی نکات لازم را با حفظ کرامت فرد متذکر می‌شوند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: سال‌های گذشته برای مقابله با پوشش‌های نامتعارف با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بانوان آموزش دیده با حضور در خیابان‌های اصلی و پرتردد در مراسم‌های عزاداری مانند خیابان شهدا، مسیرهای منتهی به امامزاده علی(ع) و امامزاده حسین(ع) و سایر امامزادگان نسبت به تذکر شفاهی و لسانی به خانم‌های بدحجاب اقدام کردند.
وی در پایان تصریح کرد: امسال نیز آمادگی داریم که با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در مراسم عزاداری شب‌های هشتم، نهم و دهم ماه محرم این کار را انجام دهیم.
انتهای پیام/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان