۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین همایش "احلی من العسل" با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۸۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان:

همایش "احلی من العسل" با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری همایش "احلی من العسل" با شرکت ۱۰ هزار دانش‌آموز از سراسر استان قزوین خبر داد.

همایش "احلی من العسل" با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، بیست و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی قرآن، عترت و نماز استان پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) با حضور مسئولین استانی در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام علی انصاری، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان در این نشست اظهار کرد: تعالیم آموزش و پرورش برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم است و باید تلاش کنیم تا نگاه مدیران و معلمان نسبت به مباحث تربیتی دینی دانش‌آموزان پررنگ‌تر شود تا کودکان به آغوش اسلام و قرآن پناه آورده و به نماز متوسل شوند.
وی افزود: بحث ارزیابی کیفی نماز باید مورد توجه قرار گیرد چراکه تاکنون مباحث کمی مدنظر بود براین اساس لازم است تا فعالیت تحقیقی و پژوهشی جهت بررسی عوامل تاثیرگذار در افزایش گرایش دینی دانش‌آموزان انجام شود.
این مسئول ادامه داد: برای این منظور پیشنهاد می‌شود جامعه آماری مشخصی از دانش‌آموزان تعریف و فرم‌های استانداردی تهیه شود که بدون نام و مشخصات باشد تا دانش‌آموزان به درستی به سوالات پاسخ دهند.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام اقدامات پژوهشی از سوی مسئولان مرتبط بتوانیم برنامه‌های خود را پژوهش محور و به صورت مستند اجرا کنیم.
انصاری با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش‌آموزان بیان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان ساعات زیادی از زندگی خود را در مدارس سپری می‌کنند از این رو آموزش و پرورش سهم زیادی از تربیت دینی و اسلامی دانش‌آموزان را بر عهده دارد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش«احلی من العسل» در استان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداراتی همچون اوقاف و امور خیریه و سازمان صدا و سیمای مرکز قزوین این همایش ساعت ۹ و نیم تا یازده صبح روز شنبه با حضور دانش‌آموزان دوره متوسطه برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: سال جاری این همایش با حضور ۲۲۶۰ نفر از دانش‌آموزان شامل ۱۳۷۵ دانش‌آموز ناحیه یک و ۸۵۰ نفر از ناحیه دو در قالب ۲۲ مدرسه دوره متوسطه قزوین در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی از مناطق مختلف در این سوگواره شرکت کنند، گفت: همایش احلی من العسل شهر قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می‌شود.
انصاری در پایان گفت: تجلیل از خانواده معظم شهدای شاخص دانش‌آموز، قرائت میثاق نامه و سخنرانی حجت الاسلام خضری و مداحی از جمله برنامه‌های این همایش است‌.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان