۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دغدغه عده‌ای بجای مسائل فرهنگی برگزاری کنسرت است/ تا به امروز در عمل قدم جدی برای امربه معروف‌و‌نهی از منکر برداشته نشده است
کد خبر: ۲۱۵۸۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

دغدغه عده‌ای بجای مسائل فرهنگی برگزاری کنسرت است/ تا به امروز در عمل قدم جدی برای امربه معروف‌و‌نهی از منکر برداشته نشده است

امام جمعه موقت استان قزوین با بیان اینکه دغدغه عده‌ای بجای مسائل فرهنگی برگزاری کنسرت است، اظهار داشت: فریضه امر به معروف در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد اما در عمل اقدامی صورت نگرفته است.

دغدغه عده‌ای بجای مسائل فرهنگی برگزاری کنسرت است/ تا به امروز در عمل قدم جدی برای امربه معروف‌و‌نهی از منکر برداشته نشده است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی قابل رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان قزوین در همایش امر به معروف معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک گفت: فریضه امر به معروف در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد اما در عمل اقدام جدی برای اجرایی کردن این واجب الهی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه همه ما باید هم از این فریضه و هم صاحبان این فریضه یعنی امام حسین(ع) باید عذرخواهی کنیم، عنوان کرد: ۳۸ سال از انقلاب می‌گذرد اما در سال ۹۴ قانون تصویت و در سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفت چه زمانی اجرای می‌شود؟ مشخص نیست.
قابل متذکر شد: آقایان خانم‌ها ۳۸ سال از انقلاب گذشته پس همه ما باید شروع کنیم دشمن جوانان ما را از ما می‌گیرد نسلی که پدرانشان خرمشهر را فتح کرده امروز در منجلاب جنگ نرم دست و پا می‌زنند؛ ما تنها به فیش حقوقی تکیه می‌کنیم.
این مسئول تصریح کرد: ما باید با نصیحت، خودمان باید به اسلام عمل کنیم و در قدم دوم با زبان نرم مردم را نصیحت کنیم و این جوانان با ما مشکلی ندارند ما بلد نیستیم با آنها حرف بزنیم.

برگزاری کنسرت همانند ریختن بنزین بر روی آتش است
امام جمعه موقت استان قزوین با اشاره به اینکه یک عده به دنبال کنسرت موسیقی هستند، گفت: برگزاری کنسرت همانند ریختن بنزین بر روی آتش است و ما باید برای رفع مشکلات فرهنگی دغدغه داشته باشیم و نه برای برگزاری کنسرت.
وی متذکر شد: ما گرفتار سنت‌ها و تشریفات غلط شده‌ایم پسر هرگاه احساس بلوغ شرعی کرد می‌توانید برای او زن بگیرید؛ چرا با تشریفات زندگی را سخت می‌گیرید؟ شکاری که از کوچه و خیابان بگیرید در ته کوچه فرد دیگر وی را شکار می‌کند.
قابل مطرح کرد: بنی‌امیه اسلامشان هم سیاسی بود چون مورخین نوشتنه اند اولین روزی که حکومت به عثمان رسید؛ آمدند عده‌ای به عنوان تبریک به خانه عثمان رفتند که در رأس آن ابوسفیان بود و گفت این حکومت را برای خود نگهدارید و هیچ خبری نیست نه خدایی هست و نه چیز دیگر تنها یک حکومت است.
امام جمعه موقت استان قزوین بیان کرد: مردم شام اسلام را از دریچه نگاه بنی‌امیه آموختند در این اسلام اشکالی نداشت یک آدم هرزه مانند یزید حکومت کند.
وی گفت: هر جا عده‌ای برای مقابله با اسلام و انقلاب به میدان آمدند در سال ۷۸ و ۸۸ مردم به آن‌ها سیلی زدند؛ سر از تلویزیون‌های بیگانه در آوردند و در آنجا کارشناس شدند.
این مسئول عنوان کرد: هرکس از مردم تو دهنی خورد به خارج رفت و کشف حجاب می‌کند و اسلام جدید را اجرا می‌کند.

امروز سوریه به دست فرزندان شیعه فتح شده است
قابل با بیان اینکه امام حسین(ع) آمد تا سر و صدایشان به همه‌جا برسد تا سلام زنده و بیدار شود، افزود: امروز مردم شام سید زینب(س) می‌شناسند؛ شام امروز برای بچه‌های علی است که محصول خطبه‌ها و روضه‌های حضرت زینب بود.
وی عنوان کرد: امام حسن(ع) مجبور شدند برای حفظ خون مسلمین صلح کنند اما معاویه تعهد کرد که تعرضی به شیعیان نداشته باشد، جانشین برای خود تعیین نکند، مزاحمتی برای فرزندان امام علی(ع) نداشته باشند و لعن نگویند و خود را امیرالمومنین معرفی نکند که تمامی این بندها را نقض کرد.
امام جمعه موقت قزوین اذعان کرد: یزید با سگ بازی انس گرفت و با مشروب بزرگ شد وقتی بزرگ شد جریان فسادش شهرت پیدا کرد، امام حسین فرمودند: باید با اسلام خداحافظی کرد زمانی که یزید رهبر آن باشد. من برای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کردم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه اهل عبادت، روزه، رکوع، سجود، امر به معروف و نهی از منکر و حراست از مرز قوانین الهی از صفات مؤمن است، گفت: هر کس ببیند یک سلطان جاهلی خلاف حدود الهی حرکت می‌کند اگر کسی بر ضد آن حرکت نکند خداوند آن فرد را با فرد ظالم در یک جایگاه قرار دهند.
انتهای پیام/3008
منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان