۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خوردن خاویار چگونه حلال شد؟
کد خبر: ۲۱۵۸۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

میرمحمدصادقی در یادداشتی نوشت:

خوردن خاویار چگونه حلال شد؟

مدیرعامل شرکت سهامی شیلات ایران در سال‌های ١٣٦٠-١٣٦٣ گفت: در سال ٦٢ یا اوایل ٦٣، در یک برنامه تلویزیونی با خوردن یک دانه خاویار حلیت آن را اعلام کردم.

خوردن خاویار چگونه حلال شد؟
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،مدیرعامل شرکت سهامی شیلات ایران در سال‌های ١٣٦٠-١٣٦٣ گفت: در سال ٦٢ یا اوایل ٦٣، در یک برنامه تلویزیونی با خوردن یک دانه خاویار حلیت آن را اعلام کردم.

در پی روایت محمدهاشمی از روسای گذشته سازمان صداوسیما درباره نحوه حلال شدن ماهی اوزون برون و خاویار ، روزنامه شرق با انتشار یادداشتی از محمد میرمحمدصادقی معاون وقت وزیر کشاورزی در اوائل دهه 60 و مدیرعامل شرکت شیلات روایت تازه ای از نحوه اعلام حلیت ماهی اوزون برون و خاویار را بیان کرده است.

میرمحمدصادقی در این یادداشت نوشت: این‌جانب با عنایت به این امر مهم و خطیر، با همکاری و پشتیبانی مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش، نماینده حضرت امام‌(ره) و امام‌جمعه وقت، ترتیب جلسه‌ای را با حضور کارشناسان شیلات، آیات و استادانی مانند مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش، مرحوم آیت‌الله ایروانی، مرحوم آیت‌الله آذری‌قمی و آیت‌الله شیخ‌جعفر (احتمالا رئیس دفتر استفتائات حضرت امام)، در شیلات بندر انزلی برگزار کردیم. در جلسه مذکور پاره‌ای روحانیون کم‌مایه محلی به تحریک نماینده وقت بندر انزلی که از اعضای انجمن ضد‌بهائیت بود، سعی در ایجاد آشفتگی کردند؛ اما با نظر کلیه اعضا، ماهی اوزون‌برون و سایر ماهیان خاویاری حلال تشخیص داده شد و براساس‌آن، گزارشی مکتوب خدمت حضرت امام‌‌(ره) ارائه شد و حضرت ایشان، آن را منوط به نظر کارشناسان متعهد کردند. چند ماهی طول کشید تا نظر ایشان را درباره کارشناس متعهد بدانیم و سرانجام ایشان اظهار کردند، منظور از متعهد کسی است که به علم خیانت نکند. سرانجام در سال ٦٢ یا اوایل ٦٣، در یک برنامه تلویزیونی با خوردن یک دانه خاویار حلیت آن را اعلام کردم.


انتهای پیام/1404

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان