۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین محرمانه‌های دولت تدبیر و امید کِی تمام می‌شود؟/ مردم باید از جزئیات IPC مطلع شوند
کد خبر: ۲۱۵۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۲ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

قاضی‌پور ؛

محرمانه‌های دولت تدبیر و امید کِی تمام می‌شود؟/ مردم باید از جزئیات IPC مطلع شوند

نماینده مردم ارومیه گفت: همه چیز را نمی‌شود با عنوانِ محرمانه از دید مردم پنهان کرد و اجازه‌ی آگاهی عموم جامعه از متن قراردادهای نفتی را نداد.

محرمانه‌های دولت تدبیر و امید کِی تمام می‌شود؟/ مردم باید از جزئیات IPC مطلع شوند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نادر قاضی پور  به حاشیه‌های پیرامون قراردادهای نفتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طبق اصل 77 قانون اساسی تمام قراردادهای بین المللی توسط دولت به مجلس ارائه می‌گردد و با موافقت اکثریت نمایندگان قابلیت اجرایی پیدا می‌کند لکن دولت تفسیر خودش از قانون را قبول دارد و این در حالیست که شورای نگهبان تنها نهاد مفسر قانون اساسی است.

وی با انتقاد از محرمانه تلقی کردن بخشی از بندهای قراردادهای نفتی، عنوان کرد: تا دیروز جزئیات گفت‌وگو با غربی‌ها و قراردادهای تجاری با شرکت‌های خودروساز خارجی را محرمانه می‌دانستند و امروز IPC را سری قلمداد می‌کنند، مردم باید بدانند در کشور چه خبر است و نمی‌شود همه چیز را محرمانه عنوان کرد.

این نماینده مجلس دهم، اطلاع مردم از متون قراردادهای بین‌المللی را یک حق طبیعی دانست و تاکید داشت: دولت موظف به آگاه ساختن ملت از جزئیات IPC و پاسخ‌گویی در برابر ایرادات وارده به قراردادهای نفتی است.

وی متذکر شد: نمایندگان منتقد قراردادهای نفتی با استفاده از ابزارهای قانونی پیگیر موضوع هستند و با طرح سوال و تذکر به وزیر به دنبال روشن شن ابعاد پنهان قضیه می‌باشند، البته به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز نامه‌هایی ارسال کردیم تا نظرات خودشان را در این زمینه اعلام نمایند.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان