۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نگاه بخشی به شهید و شهادت از مشکلات امروز بنیاد شهید است
کد خبر: ۲۱۵۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

نگاه بخشی به شهید و شهادت از مشکلات امروز بنیاد شهید است

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین بیان کرد: مشکل ما در امور بنیاد شهید و امور ایثارگران نگاه بخشی به مقوله شهید و شهادت و ایثارگران است، وقتی پای وظیفه‌مداری به میان می‌آید بیشتر انگیزه‌های بیرونی ایجاد می‌شود؛ اما وقتی تکلیف مدارانه باشد انگیزه‌های درونی هم است.

نگاه بخشی به شهید و شهادت از مشکلات امروز بنیاد شهید است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ظهر امروز(پنجشنبه) در سالن آمفی تئاتر استانداری اظهار کرد: در حادثه منا 7000حاجی در خانه خدا به شهادت رسیدند که 465 نفر از آن‌ ایرانی بودند، شهدای منا همچون شهدای کربلا تشنه به شهادت رسیدند.
وی در ادامه افزود: حادثه منا بر اثر بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حکام آل سعود اتفاق افتاد، نظام جمهوری اسلامی ایران با پیگیری خود به دنبال گرفتن حق این شهداست، حکام آل سعود که به ناحق به سرزمین وحی حکومت می‌کنند از یک معذرت خواهی کوتاه هم خودداری کردند.
حقایق‌پور بیان کرد: دولت و حکومت ما به تنهایی نمی‌تواند مشکلات، معضلات را حل کرده و برنامه‌های خود را به سرانجام برساند بلکه باید تشکل مردمی ایجاد شده و با همت مردمی که بازوان توانمندی برای حکومت و دولت هستند، مسیر توسعه کشور هموار شود.
وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکل‌های مختلف ایثارگری با همکاری هم توانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و مسائل و موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های درون سازمانی این اداره کل گفت: در بنیاد شهید خدمات ما دونوع است، بحث‌های خدماتی که به جامعه هدف ارائه می‌شود که یکی از محوری‌ترین بحث در امور بنیاد شهید بحث فرهنگی است.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ در بنیاد شهید و امور ایثار گران گفت: دوستان باید اتاق فکر بنیاد شهید باشند، یعنی در معضلات و مشکلات این سازمان خود را از جزو جامعه ایثارگر بدانید و به فکر حل این مشکلات باشید.

همه دستگاه‌های اجرایی باید در مقوله فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف مدارانه عمل کنند

حقایق‌پور درباره مشکلات مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مشکل ما در امور بنیاد شهید و امور ایثارگران نگاه بخشی به مقوله شهید و شهادت و ایثارگران است، وقتی پای وظیفه‌مداری به میان می‌آید بیشتر انگیزه‌های بیرونی ایجاد می‌شود؛ اما وقتی تکلیف مدارانه باشد انگیزه‌های درونی هم وجود دارد.
وی در ادامه افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید در مقوله فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف مدارانه عمل کنند و نیروهای کاردان، متخصص، متقی و توانمند تربیت شوند.
این مسئول اظهار کرد: ما در قزوین 115 نخبه تربیت کرده‌ایم که این افراد را باید برای حل مشکلات این سازمان راهکارها ارائه دهند.
وی با اشاره به ماده 63 قانون خدمات رسانی جامع بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در این ماده یک فرصت بسیار خوب در بحث‌های ترویج فرهنگ است و برای این ماده جلسه‌ای در مرکز با حضور رئیس جمهور و در استان‌ها با استاندار و نمایندگان برگزار خواهد شد.
حقایق‌پور در ادامه بیان کرد: بحث ماده 63 آیین نامه اجرایی آن نیز تهیه شده است برای اجرای بهتر آن نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف داریم.
وی خاطرنشان کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران آثار فرهنگی بسیار فاخری از شهدا وصیت نامه، تصاویر، دلنوشته و دست نوشته‌های شهدا را داریم که به عنوان یک بانک اطلاعاتی خوب در بحث مباحث ترویجی باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: اگر بخواهیم جامعه از آسیب‌های جبران ناپذیری در مصون بمانیم باید به سمت فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برویم.
وی در ادامه بیان کرد: بحثی که در بنیاد شهید هست اسناد افتخار ثبت و ضبط خاطره والدین و همسران و فرزندان شهدا است، با اینکه دیر اقدام کرده‌ایم و با اندک اعتباری که داریم این مسئله را با همکاری دستگاه‌های اجرایی به به پایان می‌رسانیم.
حقایق‌پور اظهار کرد: مشکل دیگری که در بحث آسیب شناسی مطرح شده، بدخواهان و دشمنان نظام سعی دارند فاصله‌ای بین بنیاد شهید امور ایثارگران با نظام جمهوری اسلامی ایجاد کنند؛ بنابراین فرزندان شاهد باید ارتباط گرمی با امور بنیاد شهید داشته باشند.
وی در پایان گفت: طرحی به نام حافظان گلزارها مطرح است که دوستان باید تحت عنوان حافظان گلزارها بحث‌های گلزار را رصد کنند که بیشتر آن به سرانجام رسیده است.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان