۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تقاطع غیر هم‌سطح قدس با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید
کد خبر: ۲۱۵۲۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور وزیر کشور؛

تقاطع غیر هم‌سطح قدس با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

تقاطع غیر هم‌سطح قدس با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال با حضور وزیر کشور در قزوین به بهره‌برداری رسید.

تقاطع غیر هم‌سطح قدس با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سردار عباس اکبری، مدیرعامل گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم صبح امروز(پنجشنبه) در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح قدس که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از جنگ پتانسیل مهندسی که در اختیار داشت در خدمت بازسازی و سپس سازندگی کشور قرار داد.
وی افزود: مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سازمانی است که توان مهندسی خود را در خدمت نظام قرار داده و به لطف خدا در همه صحنه‌ها در حد توان به وظیفه خود عمل کرده است.
با ورود تکنولوژی روز دنیا توانستیم 20 سال مهندسی کشور را جلو ببریم
مدیرعامل گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که پس از جنگ انجام ‌دادیم پرهیز از کارهای تکراری و عمومی و تلاش برای ورود تکنولوژی مهندسی روز دنیا به داخل کشور بود.
وی عنوان کرد: در بخش سیستم پل سازی با ورود تکنولوژی روز دنیا توانستیم 20 سال مهندسی کشور را در این حوزه جلو ببریم.
اکبری تصریح کرد: هم‌اکنون این تکنولوژی را به استان‌های کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و سایر استان‌ها به تناسب نیازی که داشتند برای کمک به مردم و نظام توسعه دادیم.
وی در پایان بیان کرد: در استان قزوین نیز توسط این مجموعه 3 پروژه در حال انجام است که پروژه قدس امروز افتتاح شد و پل خلیج فارس نیز در روزهای آینده و پل امام رضا نیز در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
در ادامه مسعود نصرتی شهردار قزوین اظهار کرد: در هفته قزوین اجلاس بین المللی جاده ابریشم برگزار شد که مصوبات ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران و استان داشت.
وی افزود: با توجه به نگاه حاکم در نظام و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و فرمایشان مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با وجود همه ناملایمات اقتصادی توانستیم با حمایت‌های استاندار، شورای اسلامی شهر قزوین و مردم فهیم استان در مسیر اقتصادی گام برداشته و زیرساخت‌های حوزه گردشگری را فراهم سازیم و منتظر منابع دولتی نباشیم.
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: با شرایطی که مهیا شد کار احداث 20 تقاطع غیر همسطح در مدت 6 سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که امروز هفدهمین تقاطع غیرهمسطح افتتاح می‌شود که طی دوهفته آتی نیز تقاطع خلیج فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.
زیرساخت‌های استان برای اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و تولید درآمد آماده شده است
وی تاکید کرد: با تلاش و همت مسئولین زیرساخت‌ها برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، رسیدن به خودکفایی و توسعه پایدار برای شهرها فراهم و شرایط برای تولید درآمد آماده شده است.
نصرتی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های پل قدس قزوین عنوان کرد: 3 پروژه تقاطع غیر همسطح قدس، خلیج فارس و امام رضا توسط موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم با نام شهید رجایی برای استان ساخته می‌شود.
گفتنی است، عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم سطح قدس از بهمن سال ۹۳ با هدف تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی بلوار شهید بهشتی و خیابان فلسطین، افزایش ظرفیت ترافیکی بلوار شهید بهشتی و بلوار پیامبر اعظم و همچنین تسهیل در عبور و مرور و دسترسی آسان به خارج شهر آغاز شد.
ساماندهی تردد بیش از ۵۶ هزار تردد روزانه، دسترسی سریع، آسان و ایمن به اقصی نقاط شهر، بهبود عبور و مرور شهری و روان سازی ترافیک عبوری، بهبود عملکرد حمل‌ونقل عمومی، تاثیر مثبت بر جریان ترافیک معابر اطراف، ایجاد پارکینگ مناسب برای بیمارستان قدس و سایر کاربری‌های منطقه از جمله مزیت‌های ترافیکی این پروژه است.
این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال و در مدت ۲۰ ماه آماده و به بهره برداری رسیده است.
انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

م ح ش / ۱۷ شهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

دست شما درد نکنه ولی از چند روز آینده شاهد کندن مجدد آسفالت و تعمیرات پل ها باشید چونکه مهندسی ساخته شده همین امروز ساعت ۱۵ یکطرف آن بسته بود
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان