۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ایجاد ۳۹۰۰ شغل برای توانمندسازی معتادان بهبود یافته/ سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۱۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۶ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

ایجاد ۳۹۰۰ شغل برای توانمندسازی معتادان بهبود یافته/ سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشوراز افزایش بودجه پنج درصدی اشتغال معتادان بهبود یافته به ۱۲ درصد در سال جاری خبر داد و گفت: در بحث توانمند سازی افرادی که دچار معضل اعتیاد بودند نیز سال ۹۴ بیش از ۳۹۰۰ شغل ایجاد شد و ۹۵۷ نفر از این افراد از منزل مسکونی برخوردار شدند.

ایجاد ۳۹۰۰ شغل برای توانمندسازی معتادان بهبود یافته/ سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی در بخش غربالگری شنوایی سنجی، غربالگری تنبلی چشم و پیشگیری از معلول زایی در کشور اقدامات ارزشمندی انجام داده است.
وی افزود: سال گذشته از یک میلیون و 570 هزار کودک متولد شده در کشور در حدود ۶۷.۵ درصد مورد غربالگری شنوایی سنجی قرار گرفتند و 3038 نفر نیز برای دریافت خدمات به مراکز تخصصی‌تر ارجاع شدند که در غیر اینصورت این افراد مبتلا به ناشنوایی می‌شدند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سال 94 همچنین در حدود 16 هزار مورد تنبلی چشم در کودکان تشخیص داده شد و امسال نیز تعهد کردیم که پوشش غربالگری تنبلی چشم و شنوایی سنجی را به بیش از۹۰ درصد افزایش دهیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از معلول زایی عنوان کرد: دو سالی است که مداخلات علمی برای پیشگیری از معلول زایی و بررسی اختلالات ژنتیکی، مشاوره پیش از ازدواج ژنتیک و آزمایشات ژنتیک را در کشور انجام داده‌ایم تا بدین شکل با افزایش سطح آگاهی و دانش مردم از بسیاری از معلولیت‌ها جلوگیری شود.
200 هزار پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی
محسنی بندپی ادامه داد: در این راستا در طول دو سال گذشته تعداد 1300 مورد سقط جنین برای جلوگیری از معلول زایی انجام شد.
وی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه اعتیاد و آگاه سازی جامعه بیان کرد: سازمان بهزیستی با ارائه خدمات لازم در جهت حساس سازی و ارتقاء آگاهی خانواده‌ها نسبت به پدیده شوم اعتیاد و پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی آن تلاش نموده است که استقرار تیم‌های اجتماع محور در محیط‌های کاری، آموزشی و محیط‌های زندگی از جمله این اقدامات بوده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به استقرار 5000 تیم بهزیستی در محلاتی با احتمال خطر بالا بیان کرد: در بحث توانمند سازی افرادی که دچار معضل اعتیاد بودند نیز سال 94 بیش از 3900 شغل ایجاد شد و 957 نفر از این افراد نیز از منزل مسکونی برخوردار شدند که امسال این اقدام را به دوبرابر افزایش خواهیم داد.
وی از افزایش بودجه پنج درصدی اشتغال معتادان بهبود یافته به 12 درصد در سال جاری تصریح کرد: میزان برخورداری این افراد به واحد مسکونی نیز به دو برابر افزایش یافته تا امکان شرایط کار، زندگی و برگشت پذیری معتادان به جامعه به شکل راحت‌تری فراهم شود.
استقرار اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت
وی در ادامه استاندارد کردن خدمات را از اهداف مهم سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بدین منظور علاوه بر بهره‌مندی از توانایی متخصصان و دانشگاهیان داخل کشور از موسسات موفق خارج از کشور نیز جهت ارتقاء دانش و استاندار کردن خدمات مراکزی که با بهزیستی در ارتباط هستند جهت همکاری دعوت می‌کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت انجام مشاوره ژنتیک خاطرنشان کرد: سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود از این رو در سه استانی که به عنوان پایلوت داشتیم شواهد لازم را بدست آوردیم که با مداخله و بکارگیری علم مشاوره ژنتیک می‌توان نسبت به کاهش معلول زایی اقدام کنیم.
وی در ادامه از وجود 200 هزار پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون پشت نوبتی برای معلولان در حدود 150 هزار نفر و برای زنان سرپرست خانوار 50 هزار نفر می‌باشد.
محسنی بندپی با اشاره به افزایش کمی و کیفی اورژانس‌های اجتماعی عنوان کرد: با توجه به نقش مهم اورژانس اجتماعی در مداخلات به هنگام و کاهش آسیب‌های اجتماعی در تلاشیم در شهرهای بالای 50 هزار نفر کشور نیز اورژانس اجتماعی مستقر شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان