۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین المان کاروان جاده ابریشم در قزوین رونمایی ‌شد
کد خبر: ۲۱۵۱۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۴ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

همزمان با اجلاس جهانی شهرداران:

المان کاروان جاده ابریشم در قزوین رونمایی ‌شد

همزمان با برگزاری یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم از نماد کاروان شتر با نام « قزوین در مسیر جاده ابریشم » رونمایی شد.

المان کاروان جاده ابریشم در قزوین رونمایی ‌شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، شب گذشته(شنبه) همزمان با یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با حضور  با حضور کواک رئیس سازمان شهروندان جهانی، فریدون همتی استاندار، معاونان سیاسی امنیتی، اقتصادی، عمرانی استانداری و مسعود نصرتی شهردار قزوین از المان کاروان شتر با نام «قزوین در مسیر جاده ابریشم» در میدان مینودر قزوین رونمایی شد. 

المان کاروان جاده ابریشم در ضلع شرقی المان مینودر قزوین نصب شده که دارای 9 شتر، 2  ساربان و یک تاجر بازرگانی است. این المان سمبلیک به صورت کاروان تجاری شتر در مدت ۷ ماه ساخته شده و از جنس فایبرگلاس است.

این مراسم همراه با نورافشانی صورت گرفت و مدعوین به شادی پرداختند، همچنین ویدئومپینگ مجهز به آخرین نورپردازی دنیا نیز در این مراسم اجرا شد.

از آنجایی که قزوین در گذشته مهد تمدن، اقتصاد و هنر، شاهراه ارتباطی در مسیر جاده ابریشم بوده و پیوندی بین شرق تا غرب برقرار کرده است، المان کاروان جاده ابریشم به منظور یادآوری این نکات، رونمایی شده است.

برقراری ارتباط با گذشته، یادآوری نقش قزوین در مسیر جاده ابریشم و بازگرداندن هویت تاریخی قزوین به مرکز معادلات تجاری از اهداف دیگر رونمایی المان کاروان یاد شده است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان