۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جانشین سخنگوی داعش کیست؟
کد خبر: ۲۱۵۰۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۲ ساعت: ۱۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

بعد از هلاکت العدنانی؛

جانشین سخنگوی داعش کیست؟

گفته می شود قرار است ابوبکر البغدادی ظرف چند روز آینده در الرقه سوریه با شورای مشاوران گردهم جمع شود تا برای العدنانی ۳۹ ساله که قرار بود جانشین البغدادی شود، جایگزینی انتخاب کند.

جانشین سخنگوی داعش کیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،گفته می شود قرار است ابوبکر البغدادی ظرف چند روز آینده در الرقه سوریه با شورای مشاوران گردهم جمع شود تا برای العدنانی 39 ساله که قرار بود جانشین البغدادی شود، جایگزینی انتخاب کند.

یکی از کاندیداهای اصلی برای جانشینی العدنانی، "ترکی البنعلی" 31 ساله است که به عنوان مفتی داعش انتخاب شده است.

نیویورک تایمز نوشت ترکی البنعلی شهروند بحرین است و  نزد برخی از رهبران بلندپایه جریان موسوم به "جهاد گرایی"، از جمله ابومحمد المقدسی که از با نفوذترین نظریه پردازان القاعده است، آموزش دیده است .

"کول بانزل" که در حال تحقیق در مورد زندگی "ترکی البنعلی" است و گزارش موسسه بروکینگز را در مورد ایدئولوژی تشکیلات داعش نگاشته است، خاطرنشان می کند: "اهمیت او از یک سخنران و خطیب بسیار با استعداد فراتر است."

گفته می شود ترکی البنعلی در اوایل سال 2013 برای پیوستن به تشکیلات داعش در سوریه مسافرت کرد و در آن زمان چند مقاله دینی برای تشکیلات به رشته تحریر درآورد. این مقاله ها پایه و اساس آینده تشکیلات داعش را پی ریزی کرد.

البنعلی در 30 آوریل 2014 مقاله ای نوشت و طی آن یادآور شد که برای اعلام تشکیل خلافت اسلامی در یک سرزمین، تسلط کامل  بر آن سرزمین لازم نیست.

بانزل خاطرنشان کرد که برخی اعتقاد داشتند که سلطه کامل بر یک سرزمین شرط اصلی برپایی خلافت است اما مقاله البنعلی زمینه را برای اعلام خلافت در چند ماه بعد در تابستان 2014 فراهم آورد.

از سوی دیگر لیث الخوری، مدیر شرکت اطلاعاتی تجاری فلاش پوینت، در نیویورک گفت: "هر چند البنعلی جهت تصدی یکی از پست های رهبری داعش در رقابت به سر می برد اما نقش وی ظرف چند ماه اخیر به حاشیه رانده شد".

الخوری افزود: "به همین دلیل ابولقمان موسی الشواخ نیز ممکن است گزینه دیگری برای تصدی پست سخنگویی داعش باشد. او به عنوان اولین والی و حاکم رقه تعیین شد و رهبری عملیات داعش در حلب را در سال 2015 برعهده داشت".

الخوری خاطرنشان کرد: "ابولقمان دارای ویژگی های مناسب برای تصدی پست سخنگوی رسمی داعش است".

شایان ذکر است تا کنون بارها خبر مرگ ابولقمان اعلام شده است اما تا کنون به طور رسمی خبر مرگ وی مورد تایید قرار نگرفته است.

انتهای پیام/1404

منبع: العالم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان