۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اختصاص ۶ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات شهرک‌ صنعتی آبیک
کد خبر: ۲۱۴۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۷ ساعت: ۱۰:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

اختصاص ۶ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات شهرک‌ صنعتی آبیک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اختصاص بیش از ۶ میلیارد جهت رفع زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان آبیک از بودجه ملی می‌تواند گامی مؤثر در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان بردارد.

اختصاص ۶ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات شهرک‌ صنعتی آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی یزدانی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، تصریح کرد: بحث زیرساخت‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها جهت راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی است.
وی افزود: رفع مشکلات آب، برق و گاز از اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است و با همکاری استان و مسئولان شهرستان در آینده‌ای نه چندان دور مشکل گاز شهرک صنعتی آبیک و بحث کسری آب در شهرک صنعتی کاسپین رفع خواهد شد.
یزدانی با بیان اینکه در گذشته شهرک صنعتی کاسپین متقاضی نداشته است، خاطرنشان کرد: امروز با وجود توسعه متقارن شهرک صنعتی تقاضای زیادی برای ورود به این شهرک را دارند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه شهرستان آبیک برای ایجاد شهرک صنعتی و ایجاد شرکت‌های تولیدی از موقعیت مناسبی برخوردار است، مطرح کرد: آبیک از لحاظ سرمایه‌گذاری یکی از بهترین نقاط است.
این مسئول ادامه داد: نزدیکی به خطوط ترانزیتی، نزدیکی به راه‌آهن، فرودگاه، نزدیکی به پایتخت و مرکز استان از مهم‌ترین عوامل مساعد بودن سرمایه‌گذاری در شهرستان آبیک است.

اختصاص بودجه ملی جهت رفع مشکلات ورودی شهرک صنعتی دارد

یزدانی اظهار کرد: جهت رفع مشکل ورودی شهرک صنعتی آبیک از بودجه‌های ملی، مقداری تخصیص می‌یابد که به همراه بودجه‌های استانی و شهرستانی گره‌گشای این مشکل باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در شهرک صنعتی آبیک به دلیل کمبود فضا برای گسترش از سمت غرب به زمین‌های آستان قدس رضوی برخورد می‌کنیم و از سمت شرق به راحتی می‌توانیم با در نظر گرفتن موارد قانونی افزایش مساحت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ابتدا برای شهرک صنعتی آبیک ۴۰۰ هکتار در نظر گرفته شده بود اما امروز تنها ۹۰ هکتار محقق شده است، عنوان کرد: پیشرفت شهرک صنعتی باید طبق قانون باشد که نه با شهرک دانشگاهی مجاور تعارض داشته باشد و نه عوارض آلایندگی برای شهر آبیک ایجاد کند.
یزدانی با اشاره به اهمیت ورودی شهرک صنعتی آبیک در جذب سرمایه‌گذار مطرح کرد: مسئولان با همگرایی باید در راستای حل مشکلات صنایع تولیدی و کارآفرینی اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اگفت: نقد لازمه پیشرفت است و اگر نقد نباشد پیشرفتی صورت نمی‌گیرد، اما نقد با تخریب متفاوت است.
این مسئول ادامه داد: تخریب نه منطقی است و نه با مکتب و دین اسلام سازگاری دارد و باید نقدهای خود را به صورت نقدهای صورت گرفته باید سازنده باشد.
وی افزود: ما نباید انتظار داشته باشیم کاری که در ۱۰ سال بر ملت ما تحمیل کرده‌اند در ۶ ماه برطرف شود؛ زیرا آمارهای کشوری نشان از این دارد که بسیاری از مشکلات بعد از برجام برطرف شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت اجرای طرح سلامت بود که به نوع خود در کشور بی‌سابقه بوده است.
یزدانی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۵۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاحیه در دست داریم، اظهار کرد: کاهش قاچاق کالا، افزایش صادرات غیرنفتی، استفاده از نیرو و توان داخلی و سایر موارد از جمله اقدامات دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.
انتهای پیام/3009

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان