۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استاندارقزوین،خواستار پرداخت باقیمانده تسهیلات به زلزله زدگان آوج شد
کد خبر: ۲۱۳۷۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۲:۰ ↗ لینک کوتاه

در مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور؛

استاندارقزوین،خواستار پرداخت باقیمانده تسهیلات به زلزله زدگان آوج شد

استاندار قزوین در مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور؛خواستار صدور دستور ایشان جهت تسریع در پرداخت باقیمانده تسهیلات به زلزله زدگان شهرستان آوج شد.

استاندارقزوین،خواستار پرداخت باقیمانده تسهیلات به زلزله زدگان آوج شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، استاندار قزوین در مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور خواستار صدور دستور ایشان جهت تسریع در پرداخت باقیمانده تسهیلات به زلزله زدگان شهرستان آوج شد. 
در بخشی از نامه فریدون همتی استاندار قزوین،خطاب به دکتر جهانگیری آمده است:شهرستان آوج یکی از شهرستانهای تازه تاسیس ومحروم از استان قزوین می باشد. پس از زلزله سال 1381 این شهرستان که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان گردید دولت وقت از طریق بانکهای ملی،ملت،تجارت،کشاورزی،سپه،رفاه و صادرات اقدام به اعطای تسهیلات سی میلیون ریالی به اهالی شهرها و روستاهای این شهرستان جهت بازسازی منازل مسکونی نمود که این تسهیلات از محل تبصره های قانون بودجه، وجوه اداره شده و منابع داخلی بانکها تامین گردید. در مقطع زمانی فوق با توجه به شرایط منطقه و آسیب دیدگان ، اکثریت دریافت کنندگان تسهیلات با این ذهنیت که تسهیلات اعطایی بلاعوض می باشد اقدامی جهت بازپرداخت این تسهیلات انجام ندادند. 
استاندار در ادامه آورده است: اخیراً در سال 95 با شدت پیگیری مطالبات بانکهای عامل، حساب دریافت کنندگان تسهیلات مسدود و همچنین به علت بدهی مشکوک الوصول قادر به دریافت تسهیلات بانکی جدید نبوده و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای آنها گردیده است. البته قابل ذکر است که بخشی از تسهیلات که از محل تبصره قانون بودجه تامین شده بود، تسویه گردیده و در سطح استان قزوین نیز تنها بانک کشاورزی اقدام به بخشش اصل، سود و جرائم این تسهیلات نموده است که همین عدم وجود وحدت رویه در بین بانکهای عامل باعث ایجاد ابهامات و نارضایتی هایی در بین مردم منطقه شده است. 
نماینده عالی دولت در استان در ادامه مکاتبه یادآور شده است:در کنار همه این موارد توجه به این نکته نیز ضروری است که مردم این شهرستان که جزء مناطق محروم می باشد به دلیل فقر اقتصادی و نداشتن بضاعت مالی به دلایل مختلف از جمله خشکسالی های پی در پی و رکود اقتصادی توان پرداخت اصل وجریمه های متعلقه را ندارند.
استاندار در خاتمه خواستارشده است: به منظور کمک به مردم سختکوش و شهید پرور این خطه دستور جناب عالی به بانکهای عامل در خصوص بخشش این تسهیلات می تواند کمک شایانی به معیشت آنها در فضای کنونی اقتصاد کشور بنماید.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان