۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تقابل و تعامل فرهنگی در المپیک در رادیو ورزش
کد خبر: ۲۱۳۵۱۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تقابل و تعامل فرهنگی در المپیک در رادیو ورزش

برنامه فرهنگ و ورزش این هفته(۲۳ تا ۲۸ مرداد) به موضوع فرهنگ و المپیک خواهد پرداخت.

تقابل و تعامل فرهنگی در المپیک در رادیو ورزش

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ،در بازی های المپیک، کشورهای مختلف با فرهنگ‌های گوناگون در یک دوره زمانی و با یک هدف مشخص گردهم جمع می‌شوند. در این عرصه تعامل و تقابل فرهنگ‌ها می‌تواند صحنه‌های زیبایی را خلق کند. فضای المپیک و میادین بزرگ یک فرصت استثنایی برای کشور ماست تا با هجمه‌های ضد فرهنگی استکبار جهانی مقابله کند.

محمد احسانی، عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت مدرس پیرامون رابطه فرهنگ و المپیک توضیح داد: فلسفه المپیک در طول زمان با تغییراتی که در جوامع ورزشی پیدا شد و ورزش از آماتوری به سمت حرفه‌ای گرایش پیدا کرد؛ تغییر کرد. امروزه در کنار مدال آوری مسائل فرهنگی مانند تداوم دوستی کشورها، رفتارهای جوانمردانه و دوری از مواد نیروزا ضمن حفظ ذات اخلاقی ورزش، سلامت رقابت‌ها را تضمین می‌کند. از این رو بسیاری از ورزشکاران بدون دریافت مدال و صرف داشتن رفتارهای خوب و جوانمردانه در یادها باقی می مانند.

عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان پیرامون اقدامات فرهنگی انجام شده برای کاروان ورزشی المپیک اظهار کرد: برنامه ریزی های فرهنگی انجام شده توسط وزارت ورزش و جوانان برای کاروان ورزشی کشورمان دو منظر را مورد توجه قرار داده است:

1- کم کردن حاشیه‌های ورزشی: یکی از معضلات ما در ورزش قهرمانی حواشی ورزشی است که می‌تواند متن را تحت تاثیر قرار داده و مساله ایجاد کند. لذا هدف از حضور وزیر ورزش، معاونان و سایر مدیران در اردوهای ورزشی این بوده که حواشی را به کمک مدیران فدراسیون، مربیان و ورزشکاران به حداقل برسانند.

2- برنامه‌هایی با هماهنگی کمیته فرهنگی فدراسیون‌ها و روسای فدراسیون برای اردوها، اعزام‌ها و اوقات فراغت ورزشکاران پیش بینی شد. به عنوان مثال می‌توان از برنامه یادواره شهدای ورزشکار و دیدار با مقام معظم رهبری نام برد که در تقویت انگیزه معنوی ورزشکاران بسیار موثر بوده است.

برنامه زنده فرهنگ و ورزش کاری از گروه تفریحات ورزشی با اجرای خسرو والی‌زاده و تهیه کنندگی سلطانی در جهت اعتلای فرهنگ ورزش روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت12:05 تا 13:30، از رادیو ورزش پخش می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان