۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اصلی‌ترین شعار انقلاب حاکمیت الله بر سرنوشت انسان بود
کد خبر: ۲۱۳۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه بوئین زهرا در گفت‌وگو با صبح قزوین:

اصلی‌ترین شعار انقلاب حاکمیت الله بر سرنوشت انسان بود

حجت الاسلام علی همایون زرینه گفت: شعار اصلی این انقلاب بزرگ در قرن بیستم حاکمیت الله بر سرنوشت انسان بود، شعاری که با خمیرمایه و فطرت و سرشت انسان ها از هر قوم و قبیله ای که باشند سازگار است.

اصلی‌ترین شعار انقلاب حاکمیت الله بر سرنوشت انسان بود
حجت الاسلام علی همایون زرینه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین، درس های انقلاب اسلامی به مردم جهان و ملت ایران را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) با انقلاب خود به دنیا آموخت که می‌شود با بی اعتنایی به غرب و شرق روی پای خود ایستاده و هویت و اصالت دینی و بومی خود را حفظ کرد.
امام جمعه بوئین زهرا در ادامه اذعان داشت: در مقطع زمانی بسیار حساسی که بشر به بن بست غرب و شرق رسیده بود و هیچ راهی به غیر از نظام سوسیالیستی و سرمایه داری در فراروی خود نمی‌دید، یک عالم و مرجع دینی به نام حضرت امام خمینی(ره) راهی جدید بر روی امت ها گشود.
وی با بیان اینکه راهی که در امتداد راه انبیاء و پیام آوران الهی و راه سعادت ابدی و ماندگار بود تصریح کرد: آن رهبر الهی انقلاب و نهضتی بر پا کرد که علاوه بر ملت ایران همه جهان به ویژه دنیای اسلام و خاورمیانه را تحت تأثیر خود قرار داد.
این کارشناس دینی در ادامه گفت: شعار اصلی این انقلاب بزرگ در قرن بیستم حاکمیت الله بر سرنوشت انسان بود، شعاری که با خمیر مایه و فطرت و سرشت انسان ها از هر قوم و قبیله ای که باشند سازگار است و همین سازگاری با طبع نوع بشر بود که تأثیر آن را تا اقصی نقاط عالم گسترش داد.
زرینه خاطرنشان کرد: در کنار شعارهای دینی و ارزشی، شعار استقلال و آزادی و تکیه و تأکید بر اسلام دیگر درس انقلاب اسلامی ایران برای همه جهانیان بود.
امام جمعه بوئین زهرا به آرمانهای امام راحل اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت امام در سایه تربیت الهی خود شعار خواستن، توانستن است را برای مردم از حالت شعار و آرمان به واقعیت و عینیت رساند و این فعل را به صورت کامل صرف کرد.
وی یادآور شد: شکستن هیمنه پوشالی قدرت های شیطانی از دیگر درس های نهضت امام(ره) بود که عالمانه و با توکل بر خدای متعال بر دهان همه مستکبرین و نوکرهای آنها سیلی محکمی نواخت و ابهت ظاهری آنها را شکست.
این کارشناس دینی در پایان تاکید کرد: رموز برتر این انقلاب این مسئله بود که خودباوری، اعتقاد و اعتماد به خود را در وجود انسان ها نهادینه کرد تا به امروز شاهد پیشرفت های عظیمی در تمام ابعاد علمی و صنعتی کشور باشیم.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان