۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین انگیزه قزوینی‌ها برای اجرای نمایش "فصل شیدایی" حیرت‌انگیز است
کد خبر: ۲۱۲۱۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۱۶:۴۸ ↗ لینک کوتاه

کارگردان نمایش فصل شیدایی:

انگیزه قزوینی‌ها برای اجرای نمایش "فصل شیدایی" حیرت‌انگیز است

کارگردان نمایش فصل شیدایی با اعلام همکاری پر شور جوانان و نوجوانان قزوین، ابراز کرد: انگیزه قزوینی‌ها برای اجرای نمایش "فصل شیدایی" حیرت‌انگیز است.

انگیزه قزوینی‌ها برای اجرای نمایش "فصل شیدایی" حیرت‌انگیز است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سعید اسماعیلی، کارگردان نمایش بزرگ فصل شیدایی، در نشست خبری این نمایش، عنوان کرد: امیدوارم این نمایش حضور اول و آخر گروه مهنا در قزوین باشد، به این معنا که هنرمندان قزوین بتوانند در ادامه این کار، نمایش‌هایی بهتر و بالاتر را به اجرا درآورند.
وی افزود: بخش‌هایی از نمایش فصل شیدایی در هر استان با توجه به اتفاقات مهم و تاریخی آن استان، تغییر می‌کند و در قزوین به دلیل تعداد بالای اتفاقات شاخص استان، انتخاب بسیار سخت بود.
اسماعیلی عنوان کرد: تقریبا 30 درصد از نمایش فصل شیدایی در قزوین به ارائه بخش‌هایی از عملیات خیبر، زندگی مرحوم ابوترابی و اتفاقات دی ماه 57 در قزوین می‌پردازد.
وی تصریح کرد: این 16 یا هفدهمین استانی است که این نمایش در آن برگزار می‌شود اما انگیزه قزوینی‌ها برای راه‌اندازی این نمایش حیرت انگیز است.
کارگردان نمایش فصل شیدایی عنوان کرد: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در کنار مدیریت منسجم توسط متولیان پروژه موجب شده که همه افراد از گرایش‌های مختلف، جذب این پروژه شوند زیرا متولیان اجرای نمایش در قزوین به خوبی درک کرده‌اند که این نمایش در جهت شناساندن فرهنگ اهل بیت است.
وی افزود: مسئولین استان قزوین به شدت پای کار و منسجم عمل کردند و همین انگیزه‌ای شد که برخی تکنیک‌های نمایش برای اولین بار در قزوین به اجرا درآورده شود.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: اجرای این نمایش تنها تلنگری است که می‌زنیم اما بعد ازین مسئولیت متولیان فرهنگی سخت‌تر خواهد شد زیرا بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته، 100 هزار نفر از این نمایش در قزوین بازدید خواهند کرد و برای این افراد بعد از پروژه فصل شیدایی می‌توان برنامه‌های متعدد فرهنگی درنظر گرفت.


130 بازیگر نمایش فصل شیدایی از قزوین هستند


در ادامه این نشست، محمد نیاکان، مجری طرح نمایش فصل شیدایی، ابراز کرد: در فضاسازی پروژه، 3 هزار مترمربع فضا برای تماشاچیان، 2 هزار متر مربع برای استیج اولیه و بیش از 5 هزار متر مربع برای لوکیشین دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: تیم مهنا متشکل از 70 نفر هستند که 50 نفر در حال حاضر قزوین و 20 نفر نیز در تهران درگیر اجرای پروژه هستند.
نیاکان اظهار کرد: 130 نفر از بازیگران و هنروران این نمایش از خود استان قزوین هستند و در مجموع بیش از 350 نفر درحال تلاش شبانه روزی برای این پروژه هستند.
وی اقدامات قزوین را برای آماده سازی و اجرای نمایش را بسیار خوب برشمرد و گفت: به دیگر استان‌هایی که در آینده این نمایش در آنجا اجرا می‌شود، پیشنهاد دادیم که از تجربیات قزوین برای اجرای منظم و فشرده این پروژه استفاده کنند تا بتوانند انسجام لازم را به دست آورند.
لازم به ذکر است نمایش فصل شیدایی از 20 تا 29 مرداد در مجتمع هنری مرحوم سلحشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان