۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کشت نشایی چغندرقند در ۲۳ هکتار از مزارع استان انجام شد
کد خبر: ۲۱۰۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۳ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

برای اولین بار در قزوین؛

کشت نشایی چغندرقند در ۲۳ هکتار از مزارع استان انجام شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت نشایی چغندر قند در سطح ۲۳ هکتار از مزارع کشاورزی این استان برا ی اولین بار اجرا شد.

کشت نشایی چغندرقند در ۲۳ هکتار از مزارع استان انجام شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، فرزاد خوش اخلاق، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: طرح کشت نشایی چغندرقند به صورت ریشه لخت برای اولین بار با همکاری بخش خصوصی در استان عملیاتی شد که به ازای هر هکتار مبلغ 46میلیون ریال هزینه شده که حدود62 درصد از آن بصورت یارانه به زارعین پرداخت می‌شود.
وی به اهمیت اجرای طرح کشت نشایی چغندر قند اشاره کرد و صرفه جویی در مصرف 3 الی 4 نوبت آبیاری، اجرای کشاورزی پایدار در راستای حفاظت محیط زیست در اثر کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و استفاده از میزان بذر کمتر را از مزایای این طرح برشمرد.
خوش اخلاق کاهش هزینه وجین و تنک کردن و جلوگیری از تداخل آب آخر غلات با کشت تابستانه و کاهش هزینه مصرف سموم و کودهای شیمیایی را نیز از دیگر مزایای اجرای طرح کشت نشایی چغندر قندبرشمرد.
این مسئول تصریح کرد: در سال‌های اول اجرای این طرح بدلیل اجرا و انتقال دستی نشاها، هزینه اجای طرح به 46 میلیون ریال به ازای هر هکتار رسیده که در صورت استفاده از ماشین آلات مربوط و کشت نشا بصورت مناسب هزینه بسیار کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت جهادکشاورزی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان