۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استاندار در بحث زمین‌خواری هفت‌سنگان ملاحظات اداری خود را دارد/ دفاع آیت‌الله عابدینی از بیت‌المال لبیک‌گویی به امر رهبری است
کد خبر: ۲۱۰۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام قابل:

استاندار در بحث زمین‌خواری هفت‌سنگان ملاحظات اداری خود را دارد/ دفاع آیت‌الله عابدینی از بیت‌المال لبیک‌گویی به امر رهبری است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قزوین با بیان اینکه دفاع آیت‌الله عابدینی از بیت‌المال لبیک‌گویی به امر رهبری است، بیان کرد: استاندار قزوین در بحث زمین خواری ملاحظات خاص اداری خود را دارد و باید از جایگاه مدیران خود دفاع و ضوابط را بیان کند اما امام جمعه نیز وظایف دیگری دارد.

استاندار در بحث زمین‌خواری  هفت‌سنگان ملاحظات اداری خود را دارد/ دفاع آیت‌الله عابدینی از بیت‌المال لبیک‌گویی به امر رهبری است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام علی قابل، رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره مطرح شدن موضوع زمین خواری از سوی آیت‌الله عابدینی در نمازجمعه قزوین اظهار کرد: این موضوع مطالبه رهبر معظم انقلاب از دستگاه‌های اجرایی کشور است که از تبدیل زمین‌های کشاورزی یا مکان‌هایی که نفع عمومی دارند، جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه سازمان‌های مختلف در جامعه باید شرایط را برای بهتر زیستن مردم فراهم کنند، عنوان کرد: من سه مسئولیت در استان در حوزه‌های امام جمعه موقت، شورای نگهبان و شورای هماهنگی تبلیغات دارم که هیچکدام جزو وظایف دولتی نیست و مربوط به نهادهای مردمی و رهبری می‌شود بنابراین نگاه کارشناسان را درباره زمین خواری را مطرح می‌کنم.
برخورد با زمین‌خواری باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود
قابل ادامه داد: کارشناسان استان درباره زمین خواری هفت سنگان می‌گویند عده‌ای در حال تغییر کاربری این زمین‌های مساعد کشاورزی هستند تا در آن ساخت و ساز انجام دهند، در گذشته این تغییر کاربری حتی در رسانه ملی و مجلس مطرح شد و جلوی آن گرفته شد؛ اما دوباره عده‌ای پرونده آن را باز کرده‌اند.
وی با بیان اینکه تخلف دوباره برخی از مدیران عاملی برای ورود امام جمعه محترم قزوین به بحث زمین خواری هفت سنگان بود، تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان از اولی‌ترین افراد است که باید به بیانات رهبری لبیک بگوید.
این مسئول با اشاره به اینکه زمانی که رهبری می‌فرمایند:" برای جلوگیری از زمین خواری عرضه به خرج دهید." عنوان کرد: علنی کردن موضوع تخلف برخی از مدیران استان درباره موضوع زمین خواری هفت سنگان از سوی آیت الله عابدینی در عمل به سخنان رهبری صورت گرفت؛ زیرا امام جمعه مشاهده کردند از کانال‌های دیگر این موضوع به نتیجه نمی‌رسد و باید با حمایت مردمی این موضوع رسیدگی شود.
وی در پاسخ به اینکه استاندار قزوین مطرح کرده است که نباید موضوع تخلف مدیران در رسانه و کف خیابان رسیدگی شود، تصریح کرد: امام جمعه قزوین که نباید مقلد استاندار باشد، استاندار قزوین ملاحظات خاص اداری خود را دارد و باید از جایگاه مدیران خود دفاع و ضوابط را بیان کند اما امام جمعه نیز وظایف دیگری دارد.
مردم در انتشار موضوع فیش‌های نجومی نامحرم نیستند
رئیس شورای نگهبان قزوین ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان نمایندگی رهبر معظم انقلاب را در استان دارد و باید نیات رهبری را برای مردم تشریح کند و به آگاهی عمومی جامعه بیفزاید.
وی با تاکید بر اینکه موضوع زمین خواری باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، ابراز کرد: در فیلمی که از صداو سیما پخش شده بود، مردم انتقاد داشتند که چرا مسئولان به ما اجازه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی خود را نمی‌دهند؟ این زمین‌ها با قطعه بندی قیمتش چندین برابر می‌شود.
قابل در ادامه درباره رسانه‌ای شدن فیش‌های حقوقی در کشور اذعان کرد: ایران اسلامی کشوری است که ما ادعا داریم مسئله‌ای را در آن از مردم پنهان نمی‌کنیم و این رویه باید حفظ شود.
وی افزود: این فضا درست نیست که زمان خطر برای دفاع از کشور مردم را به میدان بیاوریم و آنها در صحنه باشند اما با رخداد اتفاق دیگری که به مدیران ربط پیدا می‌کند مردم را نامحرم بدانیم و بگوییم نباید این موضوع عمومی شود؟
این مسئول تصریح کرد: چرا برخی‌های به خود اجازه می‌دهند اسرار نظامی را با رادیوهای بیگانه مطرح کنند و این موضوع را آزادی بیان می‌دانند اما در اینگونه از مسائل باید پنهانکاری شود؟ در هر دولتی هر مسئولی که خطا می‌کند باید مردم مطلع شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان