۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین انتقال عفونت مربوط به دستگاه‌های دیالیز نیست/ بررسی ها ادامه دارد
کد خبر: ۲۰۹۸۳۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

انتقال عفونت مربوط به دستگاه‌های دیالیز نیست/ بررسی ها ادامه دارد

تیم ویژه وزارت بهداشت جهت بررسی زوایای این رخداد در روز گذشته به سرپرستی مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان به اهواز اعزام شد.

انتقال عفونت مربوط به دستگاه‌های دیالیز نیست/ بررسی ها ادامه دارد
محمد حسین میردهقان، مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ ضمن اظهار تاسف و تسلیت به دنبال درگذشت چهار تن از هموطنان به دنبال مسمومیت، از 4 بیمار مبتلا به مسمومیت بستری عیادت و روند درمان آنها را مورد ارزیابی قرار داد. وی گفت: خوشبختانه حال عمومی بیماران مساعد می باشد و روند درمان آنها در بیمارستان ادامه دارد. همچنین پرونده های بیماران فوتی و بستری توسط ایشان و تیم همراه مورد بررسی قرار گرفت. 

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: طی بررسی پرونده ها و جلسات کارشناسی ویژه با نمایندگان مجلس، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تیم ویژه وزارت بهداشت، پزشکان و کادر درمان که تا ساعت 4 بامداد به طول انجامید، بررسی های علمی نشان می دهد انتقال عفونت مربوط به دستگاه ها دیالیز نبوده و احتمالاً مربوط به عفونت گوارشی است.

وی ادامه داد: چگونگی انتقال عفونت در دست بررسی است و بررسی های کارشناسی پزشکی و خدماتی با حضور کارشناسان وزارت بهداشت ادامه دارد، همچنین برای جلوگیری از موارد مشابه تصمیمات مدیریتی و کارشناسی اتخاذ گردید. 

میردهقان افزود: این در حالیست که هنوز تیم کارشناسی اعزامی وزارت بهداشت در بیمارستان سینا جهت بررسی عامل عفونت ، مستقر هستند.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان