۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اختلالات عضلاني - اسکلتي شايع‌ترين بيماري‌هاي ناشي از کار هستند
کد خبر: ۲۰۹۳۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۷ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس بهداشت حرفه‌ای:

اختلالات عضلاني - اسکلتي شايع‌ترين بيماري‌هاي ناشي از کار هستند

صفورا آشوری، اختلالات عضلاني - اسکلتي را شايع‌ترين بيماري‌هاي ناشي از کار يا تشديد شده توسط کار عنوان کرد و گفت: عدم رعایت اصولی انجام امور خانه‌داری، تغییر روش زندگی و کم تحرکی از دلایل بروز اختلالات عضلاني - اسکلتي است.

اختلالات عضلاني - اسکلتي شايع‌ترين بيماري‌هاي ناشي از کار هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، کارگاه آموزشی «ارگانیک در محل زندگی» به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با موضوع اختلالات اسکلتی ویژه بانوان خانه‌دار در فرهنگسرای شهید رجایی قزوین برگزار شد.
صفورا آشوری کارشناس بهداشت حرفه‌ای هدف از برگزاری این کارگاه را رعایت اصول ارگونومی در محل خانه ذکر کرد و گفت: اختلالات جسمي از جمله بيماري‌هاي عضلاني اسکلتي شيوع بسيار بالايي دارند، اين اختلالات رشد قابل توجهي داشته و شيوع آنها نسبت به آمار گزارش شده در 20 سال قبل در حدود چهار برابر شده است.
آشوری افزود: اختلالات عضلاني - اسکلتي شايع‌ترين بيماري‌هاي ناشي از کار يا تشديد شده توسط کار هستند و تحقیقات حاکی از آن است که بيشترين شيوع درد عضلاني اسکلتي در زنان خانه‌دار، به ترتيب مربوط به نواحي کمر، زانو و شانه می‌باشد.
وی عدم رعایت اصولی انجام امور خانه‌داری، تغییر روش زندگی و تحرک کم فیزیکی است را از دلایل بروز اختلالات عضلاني - اسکلتي برشمرد و افزود: به طور قطع مادر سالم می‌تواند نقش بیشتری در تربیت و آموزش فرزندان و تامین کانون آرام خانواده داشته باشد و به این جهت زنان خانه دار مخاطب اصلی این نوع کارگاه‌های آموزشی قرار دارند.
به گفته این کارشناس، توجه نکردن به وضعیت صحیح بدن هنگام کار، کار با وسایلی که به شکل نامناسب طراحی شده اند و انجام حرکات تکراری در طولانی مدت موجب آسیب به عضلات و مفصل و بروز مشکلات اسکلتی و عضلانی می شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان