۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حفاظت از بناهاي تاريخي يك امر ضروري است
کد خبر: ۲۰۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس انجمن مفاخر معماري ايران:

حفاظت از بناهاي تاريخي يك امر ضروري است

رئيس انجمن مفاخر معماري ايران گفت: حفاظت از بناهاي تاريخي در توسعه گردشگري و منظر شهري اهميت بسزايي دارد و اين موضوع بايد با تاكيد بيشتري مورد برسي قرار گيرد.

حفاظت از بناهاي تاريخي يك امر ضروري است
به گزارش صبح قزوین به نقل از اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ سید علیرضا قهاري در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش توسعه شهری كه در برج میلاد تهران برگزار شد، با بيان اينكه حفاظت از بناهاي تاريخي يك امر ضروري است، گفت: براي ارتقاء كيفيت محيط تاريخي بايد پازل هاي تاثيرگذار را در كنار هم قرار داد تا بتوانيم از آن محافظت كنيم.
قهاري با بيان اينكه بر اساس ارزش ها، سنت و فرهنگ مي توان وضعيت ساختار تاريخ آن شهر را تعيين كرد، گفت: كارايي و امنيت و زيبايي و حس تعلق در منظر تاريخي شهر تاثير بسزايي دارد.
وي با بيان اينكه فضاهاي تاريخي قزوين اهميت خاصي دارند، بيان كرد: بايد نگراني از احداث بناهاي جديد در راستاي تخريب بناهاي قديمي با نظارت دقيق برطرف شود.
رئيس انجمن مفاخر معماري ايران افزود: در يك شهر تاريخي همچون قزوين نياز است كه منظر شهري با رويكرد منظر تاريخي توسعه يابد.
قهاري با اظهار اينكه بايد موضوعات بناهاي تاريخي با رويكرد منظر شهري و با وضعيت فعلي بررسي شود، بيان كرد: ساماندهي منظر تاريخي شهر نيازمند برنامه ريزي و يكپارچگي و خلاقيت است.
وي افزود: برخي از معضلات توسعه شهري استفاده از فضاهاي زيردستي است و منظر تاريخي با سرگذشت زمان تعريف مي‌شود به طوري كه يك دروازه به جاي مانده از شهر نشان از منظر تاريخي است.
قهاري با بيان اينكه اثر تاريخي فقط يك بنا نيست بلكه ريشه فعال و معناداري دارد، بيان كرد: امتياز يك منظر تاريخي در فعاليت هاي آزاد مردم است.
وي افزود: حضور مردم در آثار تاريخي جذابيت ديدن آن اثر را بيشتر مي كند و عملكرد امروزي مي تواند در مكان هاي تاريخي شكل بگيرد.
رئيس انجمن مفاخر معماري ايران در پایان خاطر نشان کرد: مشکل عمده معماری شهرهای ایران، استفاده نکردن از نظرات معماران در ساخت و سازها بوده و این امر مشکلات عدیده ای را برای معماری شهرها و حتی محیط زیست ایجاد کرده است.
انتهای پیام/3001/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان