۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تمام آرمان های انقلاب ریشه در رهبری امام خمینی(ره) دارد/ محوری‌ترین دستاورد‌ انقلاب اسلامی استعمار‌ستیزی است
کد خبر: ۲۰۷۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیریت حوزه های علمیه قزوین:

تمام آرمان های انقلاب ریشه در رهبری امام خمینی(ره) دارد/ محوری‌ترین دستاورد‌ انقلاب اسلامی استعمار‌ستیزی است

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با تاکید بر اینکه استعمارستیزی محوری ترین دستاورد انقلاب است گفت: تمام آرمان های انقلاب ریشه در رهبری امام خمینی(ره) دارد.

تمام آرمان های انقلاب ریشه در رهبری امام خمینی(ره) دارد/ محوری‌ترین دستاورد‌ انقلاب اسلامی استعمار‌ستیزی است

حجت الاسلام ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح قزوین، با بیان اینکه امام خمینی‌(ره) رهبری مدبر، شجاع، متفکر و آگاه به زمان و مسائل جهان بود، اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) بزرگ‌ترین انقلاب معاصر را هدایت کردند.

مدیریت حوزه های علمیه قزوین به واکاوی شخصیتی امام خمینی‌(ره) پرداخت و افزود: امام خمینی‌(ره) به  عنوان یک مرجع دینی و مؤثر در رهبری انقلاب اسلامی توانست مردم را هدایت و انقلاب را پیروز گرداند.

وی در ادامه اضافه کرد: امام خمینی‌(ره) با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و بدیع، استعانت از پروردگار و حمایت مردم از ایشان توانست انقلابی را خلق کند که در تاریخ جهان ثبت شود.

ابراهیمی با یادآوری سخنان ‌اشتاین‌باخ مدیر مؤسسه شرق‌شناسی آلمان اذعان داشت: امام خمینی‌(ره) سیاسی‌ترین رهبر معنوی جهان، با شخصیتی جذاب و کاریز‌ماتیک رژیم شاه را سرنگون کرد.

این مسئول گفت: تمام آرمان‌های جمهوری اسلامی که بر مبنای اصول رهبری امام خمینی‌(ره) ساخته شده است، از افکار ایشان ریشه می‌گیرد.

مدیریت حوزه های علمیه قزوین با اشاره به سخنی از شهید مطهری در کتاب انقلاب اسلامی درباره شخصیت مذهبی و سیاسی امام خمینی‌(ره)، ابراز داشت: من در وجود امام خمینی‌(ره) سه آمن دیدم که بر ایمان من افزود.

وی به توضیح سه آمن شهید مطهری پرداخت و اظهار داشت: آمن بهدفه؛ یعنی اگر همه مردم دنیا جمع شوند نمی‌توانند وی را از هدفش منصرف کنند و دوم آمن بقوته؛ یعنی ایمان داشتن به روحیه مردم و از همه مهم‌تر آمن بربه؛ ایمان و توکل بر خدا است.

ابراهیمی نقش رهبریت امام خمینی‌(ره) را در به سرانجام رساندن انقلاب اسلامی مهم خواند و خاطرنشان کرد: امام خمینی‌(ره) به عنوان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی توانست نقش رهبری را به بهترین شکل ممکن روشن سازد.

این کارشناس دینی یادآور شد: در تاریخ ایران و حتی جهان رهبری  و انقلابی همچون امام خمینی‌(ره) و انقلاب اسلامی ایران ثبت نشده است.

وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه نقش مؤثر رهبری امام خمینی‌(ره) در هدایت خیزش مردمی و عبور از حوادث سخت در طول دوران شکل‌گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی بوده است.

ابراهیمی درس‌های انقلاب اسلامی به مردم ایران و جهان را برشمرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود ارزش‌ها و اندیشه‌های ناب اسلامی را احیا کرد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی‌(ره) و حمایت مردم از ایشان، هویت اسلامی مسلمانان تقویت و پرچم عدالت برافراشته شد.

مدیریت حوزه های علمیه قزوین خاطرنشان کرد: شاهکاری که بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران پرچم عدالت‌ خواهی، استبداد ستیزی و اسلام خواهی را در دنیا به اهتزار درآورد و بعد از سه دهه هنوز این پرچم بر تارک دنیا می‌درخشد.

این کارشناس دینی به محوری‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: محوری‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران استعمار‌ستیزی، شکسته شدن ابهت قدرت‌های سلطه‌گر و ایجاد موج بیداری در ملت‌ها بالاخص مسلمانان بود.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: این انقلاب اسلامی ایران مردم مسلمان جهان را بیدار کرد که می‌توانند در مقابل ارتش‌های تا‌ دندان مسلح حتی بدون تجهیزات و با امید به خداوند ایستادگی کنند و به پیروزی برسند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان