۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تاژ به یک شرکت آلمانی فروخته شد/ تعیین تکلیف ۴۰۰ واحد نیمه فعال و راکد در سال جاری
کد خبر: ۲۰۶۱۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۴ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

تاژ به یک شرکت آلمانی فروخته شد/ تعیین تکلیف ۴۰۰ واحد نیمه فعال و راکد در سال جاری

علی پرزحمت با اعلام خبر فروش تاژ به یک شرکت آلمانی، گفت: ۴۰۰ واحد نیمه فعال و راکد در سال جاری باید تعیین تکلیف شوند.

تاژ به یک شرکت آلمانی فروخته شد/ تعیین تکلیف ۴۰۰ واحد نیمه فعال و راکد در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ظهر امروز نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

علی پرزحمت در این نشست خبری با اشاره به شعار سال 95، گفت: یکی از دستگاه‌های پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی و در ادامه با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی حدود هشت تکلیف برای وزارت صنایع تعریف کرده است، افزود: فعال سازی 7500 واحد نیمه فعال و راکد در کشور اولین تکلیف وزارت صنایع است که سهم استان قزوین فعال سازی 300 واحد اعلام شده که پس از رایزنی با وزیر صنعت این میزان به 400 واحد افزایش پیدا کرد که در برنامه سازمان قرار گرفته است.

بخشنامه جدید بانک مرکزی در ارائه تسهیلات به واحدهای بدهکار
این مسئول با اشاره به تسهیلات در بخش اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: بنابر بخشنامه جدید بانک مرکزی تسهیلات اقتصاد مقاومتی به واحدهای صنعتی و معدنی که دارای معوقات بانکی، چک‌های برگشتی، بدهی به بیمه تامین اجتماعی، مشکلات مالیاتی، مازاد وثیقه نیز باشند تعلق می‌گیرد.

پرزحمت، افزود: تاکنون سازمان صنعت و معدن استان 905 طرح را مورد بررسی قرارداده است که از این میزان 272 طرح توسط بانک‌ها برای ارائه تسهیلات پذیرفته شده‌اند و بقیه طرح‌ها در دست بررسی قرار دارند.

وی ادامه داد: رئیس اداره شهرستان‌ها و نماینده فرمانداری موظف هستند واحدهایی که اقدام به دریافت تسهیلات می‌کنند را مورد بررسی و بازدیدهای لازم قرار دهند.

2 طرح ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان اجرایی می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به طرح‌های ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: امسال 33 طرح ملی اقتصاد مقاومتی باید در 20 استان کشور راه‌اندازی شود که 2 طرح مختص استان قزوین است که باید در سال جاری اجرایی شود.

پرزحمت، با اعلام خبر خرید یکی از واحدهای صنعتی استان توسط یک شرکت آلمانی، تصریح کرد: شرکت هنکل آلمان کارخانه تاژ را به مبلغ 150 میلیون یورو خریداری کرده است اما 2 خط تولید شرکت تاژ همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و منحل نمی‌شود.

وی ادامه داد: با حضور دکتر جهانگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور 3 کارخانه جدید با کاربری‌های شیشه دارو، ایربگ خودرو و ورق گالواریزه در قزوین افتتاح خواهد شد.

ارائه تسهیلات به 1850 فرش‌باف استان
این مسئول با اشاره به راه‌اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع، گفت: از سال گذشته تاکنون برای 450 واحد صنعتی ستاد تسهیل و رفع موانع گذاشته شده است که مشکلات این واحدها مطرح و پیگیری خواهد شد.

پرزحمت با اشاره به اهمیت توجه به فرش‌بافی در استان قزوین، اظهار کرد: با توجه به تسهیلات خوبی که برای صنعت فرشی در نظر گرفته شده است، امسال به 1850 فرش‌باف در روستاها و بخش‌ها تسهیلات تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان