۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۶۱۵ واحد صنعتی تعطیل در استان شناسایی شده است
کد خبر: ۲۰۵۵۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین:

۶۱۵ واحد صنعتی تعطیل در استان شناسایی شده است

حسین زکی زاده گفت: حدود ۶۱۵ واحد تعطیل در استان شناسایی شده که البته مجدد در حال بازشماری هستند چراکه ممکن است واحدهای کمتر از ۲۰ نفر کارگر جابه جا شده باشند اما آنچه مسلم است تاکنون ۴۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده است.

۶۱۵ واحد صنعتی تعطیل در استان شناسایی شده است
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، حسین زکی زاده مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای صنعتی به 4 دسته فعال، نیمه فعال، واحدهای دارای مشکلات حاد که به معوقات کارگری منجر شده و واحدهای تعطیل تقسیم می‌شوند.
وی افزود: حدود 615 واحد تعطیل در استان شناسایی شده که البته مجدد در حال بازشماری هستند چراکه ممکن است واحدهای کمتر از 20 نفر کارگر جابه جا شده باشند اما آنچه مسلم است تاکنون 400 واحد صنعتی تعطیل شده است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: برای واحدهای صنعتی تعطیل، شناسنامه‌ای تهیه شده و از سرمایه گذاران این واحدها سوال شده که آیا حاضر به شراکت با سایر سرمایه گذاران بوده و یا راضی به واگذاری واحد صنعتی خود هستند یا خیر که بررسی‌ها نشان داد 70 درصد این افراد حاضر به واگذاری یا گرفتن شریک بودند.
وی در ادامه عنوان کرد: تهیه شناسنامه این امکان را فراهم می‌سازد تا وقتی سرمایه گذاری به ما مراجعه می‌کند در گام نخست به جای راهنمایی برای خرید زمین، این واحدهای تعطیل به آنها معرفی ‌شوند.
زکی زاده تصریح کرد: دسته دوم واحدهای صنعتی با مشکلات حاد و دارای معوقات کارگری هستند که ماهانه مورد رصد قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: این واحدهای صنعتی نیز به 3 دسته شامل، درجه یک (دارای بیش از سه ماه معوقات کارگری)، درجه دو (زیر 10 نفر کارگر و دارای دو ماه معوقات کارگری) و درجه 3 (واحدهای تعطیل دارای پرسنل، 14 واحد با 355 کارگر) تقسیم می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین عنوان کرد: طی سه ماه نخست سال جاری، 56 واحد صنعتی با 4 هزار و 836 کارگر که دارای معوقات کارگری هستند شناسایی شده که 47 درصد این واحدها در شهرصنعتی البرز قرار دارند که برخی از این واحدها هم‌اکنون فاقد ماشین آلات هستند.
وی با اشاره به زمینه فعالیت این واحدهای صنعتی تصریح کرد: 29 درصد این واحدها در زمینه فولاد و صنعت ساختمان، 18 درصد در زمینه صنایع قطعات خودرو ، 12 درصد نساجی و فرش و 11 درصد در صنایع غذایی فعالیت داشتند.
زکی زاده در ادامه عنوان کرد: در استان قزوین 460 واحد که در سایت ثبت نام کرده بودند جهت دریافت تسهیلات انتخاب و از این تعداد، 35 واحد به سیستم بانکی معرفی شدند.
وی تاکید کرد: سال جاری هدفگذاری شده که 10 تا 15 درصد واحدهای تعطیل با دریافت تسهیلات بانکی فعال شوند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین در پایان بیان کرد: برای 52 واحد تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی به دلیل بدهی، جانشینی بانکی صورت گرفته است اما هنوز این واحدها تملک نشده‌ و همچنان در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان